OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett mindre finansbolag söker vi en flexibel och hjälpsam redovisningsekonom som vill ha ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter. Fokus i rollen kommer att vara att arbeta med företagets redovisning från ax till limpa. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor centralt beläget mitt i hjärtat av Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet från fakturor och betalningar till bokslut och rapportering. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Fakturering
- Löpande redovisning och bokföring
- Avstämningar
- Bokslutsarbete
- Periodisering
- Moms- och skatteredovisning
Du kommer att sitta på ett mindre kontor och måste tycka om att arbeta självständigt. Du rapporterar till och samarbetar nära företagets CFO. Vår kund arbetar i affärssystemet Axapta.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har minst 3-5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har en relevant ekonomisk utbildning. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Erfarenhet av olika affärssystem är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är självgående och initiativrik. Det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du också positiv, prestigelös och har hög integritet.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering
- Tillträde: omgående
- Omfattning: heltid
- Placering: centralt mitt i Stockholm
Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten. Verksamheten växer i snabb takt och du får möjlighet att vara med på en spännande resa.
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mail. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!