Redovisningsekonom till Stockholm

Redovisningsekonom till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du sugen på ny utmaning under 2023? Vi söker en erfaren redovisningsekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för hela företagets redovisning från löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Du kommer att arbeta självständigt med företagets alla redovisningsrelaterade frågor. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom bokföring, ekonomiska transaktioner, audit, momsredovisning och skatt. Du kommer att sitta på ett mindre kontor vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska frågor och måste tycka om att arbeta självständigt.

Du kommer att agera kontaktperson såväl internt som externt i alla frågor som rör företagets redovisning.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;


- Kund- och leverantörsreskontra

- Fakturering

- Löpande bokföring

- Avstämningar

- Månads- och årsbokslut

- Moms och skattedeklarationer

- Diverse administrativa uppgifter inom ekonomi och kontor

Vår kund planerar att byta affärssystem under 2023 så det är meriterande om du har erfarenhet från flera olika ekonomisystem och kan hjälpa till med projektet.

Kvalifikationer


- Gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller administration

- Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning

- Erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska arbetsuppgifter

- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift

Vem är du?

För vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du får gärna vara självgående och ha förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines.

För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad, initiativrik och flexibel. Du tycker om att självständigt hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, öppen och prestigelös.



Mer om tjänsten

Vår kund erbjuder ett fritt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.

Direktrekrytering
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid

Vår kund arbetar idag mestadels på kontoret men någon dag i veckan på distans kommer att fungera fint.



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024