OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och självgående redovisningsekonom. I rollen ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet i vår kundssvenska dotterbolag med alltfrån avstämningar och bokslut till moms ochskatt.
Vår kund är ett framgångsrikt teknikföretag inom fastighetsbranschen. Företaget har global verksamhet och moderbolaget är notetat påNasdaq Stockholm. Vår kundsitter i ljusa och trevliga lokaler i centrala Stockholm.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsekonom är du ansvarig för den löpande redovisningen för det svenska dotterbolaget vilket inkluderarrapportering både månadsvis och vid årsbokslut.Dessutom är du involverad i lönehantering, assisterar vid behov i finansiella prognoser och budgetar samt arbetsleder ett mindre redovisningsteam för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.
Du ansvarar bland annat för följande arbetsuppgifter:
Löpande bokföring
Avstämningar, månadsbokslut och årsbokslut
Rapportering till finansiell data till koncern ochmoderbolag
Rapportering av moms, sociala avgifter och inkomstskatt
Kontakt med extern lönepartner, bank och revisorer
Du ansvarar för att planera och styra det operativa arbetet i ekonomigruppen som består av två kollegor i Sverige. Du rapporterar till koncernens CFO.
Vår kund arbetar i Netsuite.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har gedigen erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig.
Då arbetet innebär många kontakter och mycket rapportering är det ett krav att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.Koncernspråket är engelska.
Vi tror att du har mycket god kunskapom K3 regelverket och rapportering inom IFRS. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från ett internationellt bolag.
Vem är du?Vi söker en strukturerad och noggrann person som också är pålitlig och ansvarsfull. Du har förmågan att prioritera och planera ditt arbete och du gillar att samarbeta. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid inför deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Du är processorienterad och har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt. Sist men inte minst är du prestigelös, hjälpsam och flexibel.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering med goda anställningsvillkor
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
Placering: Centrala Stockholmmed möjlighet till hybrid
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan.
Varmt välkommen med din ansökan!