Redovisningsekonom till Stockholms Byggmästareförening

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Avanzera söker för Stockholms Byggmästareförenings räkning en redovisningsekonom. Du kommer att arbeta som ekonomikonsult på Avanzera och vara uthyrd till Stockholms Byggmästareförening. Tjänsten är på heltid och startar under mitten av maj och pågå till vår 2018. Som ekonomikonsult på Avanzera är du med och bidrar till framgång hos våra kunder. Våra konsulter är tillsvidareanställda med månadslön och uppdragen är placerade ute hos våra kunder som är medelstora till stora företag med placering i Stockholm.

Stockholms Byggmästareförening har sina lokaler på Kungsholmen, Stockholm.

Om Stockholms Byggmästareförening
Stockholms Byggmästareförening är lokal branschorganisation för bygg-, anläggnings- och specialföretag i Stockholm, Södertälje och på Gotland. Föreningen har ett samarbetsavtal med Sveriges Byggindustrier om att driva branschfrågorna i regionen.

Läs mer: http://stockholmsbf.se/

Arbetsuppgifter:
I rollen som redovisningsekonom arbetar du i ett nära samarbete med företagets ekonomichef och tillsammans sköter ni redovisningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Avstämningar
- Löpande bokföring
- Påminnelser
- Utlägg
- Fakturering
- Rapportera in AGA, moms, F-skatt
- In- och utbetalningar
- Stötta de olika avdelningarna på kontoret med ekonomirelaterade frågor

Din bakgrund:
För att lyckas i rollen tror vi att du tidigare har arbetet med ekonomi och redovisning. Vi ser gärna att du har arbetat brett med allt förekommande på en mindre ekonomiavdelning. Har du dessutom arbetat i Palette, Jeeves eller InExchange är det meriterande, men ej ett krav.

Som person ser vi att du är glad, framåt och prestigelös. Du är engagerad, strukturerad och noggrann. Du är trygg i din roll och trivs med att arbeta i en bred roll med både reskontraarbete och löpande bokföring. Vidare är du en god kollega som gärna sprider god stämning runt omkring dig.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Ansökan

Då tillsättandet ska ske till mitten av maj kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller anna.kalzen@avanzera.se.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024

Redovisningsekonom med internationell inriktning

Redovisningsekonom med internationell inriktning

26 november 2024

26 november 2024