Redovisningsekonom till stor fastighetsaktör i Norden - omgående

Redovisningsekonom till stor fastighetsaktör i Norden - omgående

Arbetsbeskrivning

Redovisningsekonom fastigheter - omgående


Till en stor fastighetsaktör i Norden, med placering i Helsingborg, söker vi en redovisningsekonom med erfarenhet av fastigheter. Du erbjuds en spännande och utvecklande roll i en miljö där du har möjlighet att göra skillnad. Företaget drivs av intern utveckling och för den som har ambition och vilja ser man detta som en start på ett långt samarbete. För rätt person innebär tjänsten som redovisningsekonom ett roligt och utmanande arbete i ett kraftigt expanderande företag med goda utvecklingsmöjligheter.
Du kommer att ingå i ett team med ekonomichef, redovisningsekonomer och ekonomiassistent.


I dina ansvarsområden ingår bland annat
Löpande bokföring
Kund- och leverantörsreskontra
Betalning och avstämning av samtliga banktransaktioner
Månads-, kvartals- och årsbokslut samt upprätta årsredovisning vid slutet av varje räkenskapsår
Ta fram rapporter, analyser och prognoser (resultaträkningar, balansräkningar, likviditet, marginal samt ad-hoc rapportering)
Upprättande utav deklarationer (moms, arbetsgivaravgifter, inkomstdeklaration), samt rapporteringar till SCB och andra myndigheter
I ekonomiska ärenden sköta kontakten med externa parter så som bank, revisionsbyrå, kommuner och övriga leverantörer



Din Profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst 2 - 3 års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad redovisning, gärna inom fastigheter. Goda kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av affärssystemet Axapta. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad, noggrann och prestigelös. Du är kommunikativ och har en god pedagogisk förmåga och kan redogöra och förklara ekonomiska samband och delar gärna med dig av din kunskap. Du är analytisk och har ett gott sinne för siffror och detaljer samt en förmåga att se helheten. Du är självgående och kan planera och organisera ditt arbete i god tid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Helsingborg.


Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733-763988.






Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 27 december 2020

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024