OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsekonom med fokus och ansvar för leverantörsreskontraprocessen sökes till kund inom offentlig sektor. Välkommen in med en ansökan idag!
Arbetsuppgifter
Du kommer tillhöra ekonomi- och finanssektionen som ingår i avdelningen för ledningsstöd. Just nu står avdelningen och sektionen inför i en spännande utvecklingsfas där de utvecklar arbetssätt med stöd av moderna stödsystem med mål att automatisera där det är möjligt.
Som redovisningsekonom kommer du att vara en del av redovisningsgruppen som ansvarar för redovisningskompetensen och svarar för kund- och leverantörsreskontra, huvudbok moms- och skatteredovisning samt kassa/bankredovisning och interkontroll inom redovisningsområdet.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men med fokus på leverantörsreskontraprocessen då vi ska förändra arbetssätt och införa nytt affärssystem under 2023.
Vem är du?
Vi tror att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor inom olika kompetensområden. Du är självgående och driven, du har lätt för att se helheten lika väl som du kan zooma in på detaljer. Viktiga egenskaper i rollen som redovisningsekonom är god analytisk förmåga samt vana att hantera och prioritera bland flera uppgifter samtidigt som du är noggrann. Du är lösningsfokuserad och ansvarstagande. Vidare ska du uppfylla följande;
• Utbildning med ekonomisk inriktning gärna från högskola eller motsvarande
• Gedigen erfarenhet från ekonomisk redovisning
• Van användare av Officepaketet och framför allt Excel
• Uttrycker dig obehindrat i svenska, tal och skrift
Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i en organisation med skattemässigt blandad verksamhet. Vi ser det som särskilt om du har erfarenhet av processutveckling och ta fram rutiner för leverantörsreskontran.
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med start så snart möjligt och löper tom. 2023-06-30, med chans till förlängning eller eventuell överrekrytering. Du erbjuds ett konsultuppdrag och anställnings hos Jurek med bra förmåner och en god kontakt med din konsultchef. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se.
Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss!
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52