OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med viss tidigare erfarenhet av redovisning för ett konsultuppdrag hos en av Sveriges största banker. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
För en av Sveriges största banker söker vi nu en redovisningsekonom för ett långsiktigt konsultuppdrag med start januari 2025 där uppdraget initialt sträcker sig till slutet av september 2026. I rollen som redovisningsekonom kommer du att spela en avgörande roll i att hantera viktiga redovisningsprocesser, inklusive dagliga, veckovisa och månadsvisa bokföringar, avstämningar och uppföljningar. Du kommer att ansvara för att stänga månadens huvudböcker och bankkonton, och säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering.
Bakgrundskontroll
- För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
- Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
- En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera viktiga redovisningsprocesser, inklusive dagliga, veckovisa och månadsvisa bokföringar, avstämningar och uppföljningar
* Ansvara för att stänga månadens huvudböcker och bankkonton, och säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering
* Hantera kortunderlagsleveranser till Agresso, hantera relaterade bankkonton, utföra dagliga avstämningar samt övervaka bokföring i huvudboken
* Identifiera och hantera eventuella problem som uppstår mellan system, i samarbete med relevanta intressenter för att effektivt lösa problem
VI SÖKER DIG SOM
- Har 1–2 års erfarenhet som ekonom (deltid eller heltid)
- Har en universitetsutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom ett relevant område
- Har flytande kunskaper svenska i både i tal och skrift
- Har goda kunskaper i engelska
Meriterande kvalifikationer:
- Kunskaper i Excel
- Kunskaper i Agresso
- Tidigare erfarenhet av arbete på bank
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann och strukturerad
- Lösningsorienterad
- Samarbetsförmåga inom team
- God kommunikationsförmåga
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kommer att få veta vilken bank annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231