Arbetsbeskrivning
Har du 1–2 års erfarenhet som revisor och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu har du chansen att spela en nyckelroll hos vår kund, där du blir en viktig del av teamet och ansvarar för allt från daglig bokföring till månatliga avstämningar och rapportering. Ansök idag och få chansen att arbeta på en arbetsplats där du kan förvänta dig en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där din kompetens verkligen kommer till sin rätt!
Om tjänsten
Perido söker nu en driven redovisningsekonom till vår kund, en storbank som är representerad i alla nordiska länder. Tjänsten är belägen på kundens kontor i Solna, strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att spela en avgörande roll i att hantera viktiga redovisningsprocesser, inklusive dagliga, veckovisa och månatliga bokföringar, avstämningar och uppföljningar. Du kommer att ansvara för att stänga månadsboken och bankkonton, för att säkerställa korrekt och aktuell finansiell rapportering.
En betydande del av rollen innebär att hantera kortreskontraleveranser till Agresso, hantera relaterade bankkonton, utföra dagliga avstämningar och övervaka huvudbokföring. På grund av de höga transaktionsvolymerna och strikta deadlines kommer ditt bidrag att vara avgörande för att upprätthålla den övergripande kvaliteten på teamets leverans. Du förväntas också identifiera och ta itu med eventuella problem som uppstår mellan systemen samt samarbeta med relevanta intressenter för att lösa problem effektivt.
Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget söker vi en noggrann och strukturerad person som är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i team. Du har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta effektivt för att nå gemensamma mål. Du får gärna ha viss praktisk erfarenhet inom områden som kundreskontra/skulder, balansräkningsavstämning eller liknande arbetsuppgifter.
Är denna tjänst något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
1–2 års erfarenhet som revisor (deltid eller heltid)
Universitetsexamen eller yrkesutbildning inom relevant område
Behärskar svenska flytande, både i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska
Meriterande:
Kunskap i Excel
Kunskaper inom Agresso
Tidigare erfarenhet av att arbeta i bank
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1 år och 8 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34920 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.