Redovisningsekonom till storbank

Redovisningsekonom till storbank

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning tillsätter SJR flera redovisningsekonomer till konsultuppdrag med start 1e november och som pågår till slutet av maj 2023, därefter finns chans till förlängning på uppdraget.

Vår kund är en storbank och sitter i fina lokaler i Solna, Arenastaden och följer en hybrid arbetsmodell där du förväntas vara på plats 3 dagar och resterande dagar kan du arbeta hemifrån.

Din roll

Du kommer i denna roll att vara en viktig del av vår kunds Client Accounting-team som producerar redovisning, rapportering, prognoser och årsredovisningar för mer än 1 200 stiftelsekunders räkning. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kundchefer från kundsegmenten över divisionen och ha direktkontakt med kunder och revisorer för att säkerställa att överenskomna tjänster levereras med högsta möjliga kvalitet.

Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor i såväl teamet som Stiftelsen

Vår kunds ambition är att leverera service i världsklass till sina kunder och vi uppmuntrar dig att utmana våra arbetssätt och förväntar dig att du både tar del och är drivande i olika initiativ för att förbättra både processer och arbetssätt.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i denna position tror vi att du är strukturerad, analytisk, noggrann och tar stort ansvar för dina egna och ditt teams leveranser. Du är stolt över att leverera en tjänst och produkt i världsklass till kunder och tar initiativ och ansvar för att lösa uppgifter självständigt eller genom att inkludera relevanta kollegor.

Du tar ansvar för din egen utveckling och har ett mindset där ständig förbättring och utveckling är naturligt för dig. Du har en civilekonomexamen eller motsvarande och tidigare erfarenhet av arbete med redovisning och ekonomistyrning. Tidigare erfarenhet av arbete med stiftelser och/eller värdepapper är meriterande samt erfarenhet av revision.

Du är bekväm med Microsoft 365. Rollen är föremål för säsongsvariationer vilket ställer höga förväntningar på dig under högsäsong (januari-maj) vad gäller att vara flexibel med arbetstider och hålla fokus under mycket hög press. Du kan kommunicera flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024