Redovisningsekonom till stort företag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är en världsledande aktör inom tillverkning av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner samt marin- och industrimotorer. Hos vår kund ges du möjlighet att arbeta i en internationell miljö där du ingår i koncernens interna ekonomifunktion.

Arbetsuppgifter

Vår kund kommer under våren genomföra flera årsredovisningar för koncernens bolag och söker nu stöttning från en kunnig redovisningsekonom.

I rollen som redovisningsekonom hos vår kund är ditt främsta ansvarsområde att skapa årsredovisningar för tre större bolag inom koncernen. Du tillhör ett kompetent och kvalificerat team där ni arbetar under ett högt tempo. I din roll får du dagligen arbeta med redovisning och självständigt ta reda på relevant information som hjälper dig i ditt arbete.


Din bakgrund

För att axla rollen som redovisningsekonom hos vår kund har du universitets- eller högskoleutbildning inom ekonom, finans eller liknande. Du är trygg i rollen som redovisningsekonom och har arbetat i minst tre år med redovisningsarbete på en avancerad nivå. Vidare har du självständigt genomfört årsredovisningar för större bolag inom Sverige och känner dig mycket trygg i genomförandet. Du är van vid internationella kontakter där du obehindrat talar samt skriver engelska. Vidare har du erfarenhet av Kapell och SAP R/3. Det är meriterande om du har kunskap om BCS, AO samt RFR2.

Personliga egenskaper

Som person är du en utpräglad lagspelare med ett starkt driv att uppnå uppsatta mål. Du är en stark analytiker som har ett öga för detaljer, samtidigt som du har ett holistiskt synsätt. I ditt dagliga arbete har du nytta av din positiva attityd då du med effektivitet löser de problem som uppstår i det dagliga arbetet. Vidare är du proaktiv, självständig och har förmåga att prioritera din tid på ett effektivt sätt.

Vi söker dig med ett brinnande intresse för redovisning och arbete i en global koncern. Är du den vi söker?


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Början av februari. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Matthews
0722 54 69 65
Patrik Andersson
072-254 66 76
Jonas Ahlberg
070-161 25 83
Magnus Franzén
0722-54 11 16
Johanna Josefsson

Ann-Christin Hansson
0722541312
Jennie Strömqvist
0722-54 13 30
Mia Nordlund
070-320 99 83
Mia Nordlund
070-3209983
Jörgen Persson
0722-541811

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 9 november 2016

Besöksadress

Sergels Torg 12, Plan 11, Stockholm
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024