Redovisningsekonom till Svea

Arbetsbeskrivning

Vad innebär rollen?

Du kommer tillhöra Sveas ekonomiavdelning, och bli en del av Redovisningsteamet som idag består av 12 personer. Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för redovisningen för Svea Inkasso, vilket innebär såväl ekonomiska som administrativa uppgifter likväl som att besvara frågor och supportera organisationen. Du kommer att ha Visma Business, Excel, Adra och våra interna produktionssystem som dina främsta arbetsverktyg. Några av dina arbetsuppgifter i urval:

Löpande bokföring

Utbetalningar

Hantering av kundreskontra

Kontoavstämningar

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi, gärna med inriktning på redovisning. Du har arbetat med redovisning några år, och känner dig trygg i dina kunskaper inom området. Det är meriterande om du har erfarenhet från finans- eller inkassobolag sen tidigare, då vi gärna ser att du kommer med initiativ och input på förbättringsmöjligheter eller utveckling av processer. Du har goda kunskaper i Excel, och erfarenhet i Visma Business är meriterande. Vidare talar och skriver du svenska flytande, och har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har en positiv attityd och driv att utveckla och förbättra. Du är en noggrann och analytisk person och har en god samarbetsförmåga. Det är även viktigt att du har en god servicekänsla och kommunikativ förmåga, då teamet också är en servicefunktion till affärsverksamheten. Under slutet och början av månaden är det ofta stora volymer som ska hanteras och det är därför viktigt att du kan arbeta på ett strukturerat och systematiskt sätt, och trivs i en roll med tidvis högt tempo.

Om Svea
Svea är ett fintech-bolag med verksamhet i ett flertal europeiska länder. I snart 40 år har vi fungerat som finansieringspartner till företag och därigenom hjälpt dem nå och överstiga sina mål! På Svea råder en entreprenöriell anda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har respekt för livet utanför arbetet. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Läs mer om hur det är att arbeta hos oss här: Working at Svea - Svea (https://career.svea.com/pages/working-at-svea)

Ansökan
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Rekryterare Ellen Hallengren Ellen.hallengren@svea.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024