OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svedalahem och Svedab är två kommunala bolag i Svedala, helägda av Svedala kommun genom ett ägarbolag, Svedala Kommunhus AB.
Bostadsaktiebolaget Svedalahem är ett allmännyttigt bostadsbolag som under drygt 60 år har varit med om att forma det moderna Svedala. Med nya fastigheter och bostadsområden har man sett till att kommunen hela tiden har fått fler hyresrätter. Idag är beståndet ca 1 200 lägenheter i Svedala, Bara och Klågerup. Ambitionen är att fortsätta vara en viktig aktör på den lokala bostadsmarknaden med en utökning av lägenhetsbeståndet. Svedalahem har en årsomsättning på ca 110 mkr.
Svedala Exploaterings AB SVEDAB äger större delen av Svedala kommuns verksamhetslokaler såsom skolor, förskolor, kontor, vård- och omsorgslokaler etc. Svedala kommun är en av de kommuner i Sverige som växer mest, vilket betyder att Svedab har en mängd nyproduktions- och ombyggnadsprojekt för att nå upp till målsättningen att förse Svedala kommun med ändamålsenliga lokaler. Svedab har en årsomsättning på ca 120 mkr.
Besök gärna www.svedalahem.se alternativt www.svedalafastighet.se för ytterligare information.
Nu tar vi ekonomiavdelningen till nästa nivå! Det gör vi genom att ge dig en fin möjlighet till utveckling inom ditt område och genom ett spännande effektiviserings - och automatiseringsarbete. Vill du vara med?
Ta chansen att bli Sandras närmsta kollega inom redovisning. Sandra är en vänlig, behaglig och prestigelös person som ser fram emot att få börja jobba tillsammans med dig. Sandra ansvarar för redovisningen för Svedalahem och denna tjänst ansvarar för redovisningen för Svedab, men ni jobbar i tätt samarbete och som backup för varandra. I teamet ingår även två personer på kundcenter.
Utvecklas i din roll som redovisningsekonom, och gör det tillsammans med ett fint team. Du är efterlängtad!
Tjänsten är belägen på kontoret i Svedala och rapporterar till ekonomichef.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Kund/levreskontra
• Löpande redovisning
• Moms - och arbetsgivardeklarationer
• Internfakturering
• Avstämningar
• Ansvarig för anläggningsregister och avskrivningar
• Uppföljning av projekt
• Månadsbokslut samt månadsrapporter
• Delaktig i årsbokslut och årsredovisning
• Behjälplig budget- och prognosarbete
Vem söker vi?
För att trivas i rollen ser vi att du har minst 2-4 års erfarenhet av ovanstående uppgifter. Kanske sitter du som redovisningskonsult på byrå idag och vill ta nästa steg? Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett intresse för system.
Som person är du hjälpsam och prestigelös. Effektiviserings - och förändringsarbete är något du tycker är spännande. Du trivs i din roll som redovisningsekonom och vill gärna utvecklas inom den samtidigt som du vill utveckla ekonomiavdelningen tillsammans med teamet.
Har vi fångat ditt intresse?
Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Svedalahem med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller johanna.andersson@mpya.se eller Anna Gaetani Nordin på tel. 072-9997347 eller anna.nordin@mpya.se
Ansökan sker via www.mpyafinance.se.