redovisningsekonom till swecon i eskilstuna

redovisningsekonom till swecon i eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du flerårig erfarenhet av redovisningsarbete och vill fortsätta utvecklas i en bred roll inom ekonomi? Just nu söker vi en strukturerad, självgående och driven redovisningsekonom för uppdrag hos vår kund Swecon i Eskilstuna. Här välkomnas du av en varm personalgrupp som inkluderar ett tätt samarbete där ni kommer teama ihop er vad gäller arbete med både leverantörer samt redovisning. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som redovisningsekonom kommer du arbeta brett inom ekonomiområdet där arbete mot både leverantörsidan och redovisning kommer att inkluderas. Under första tiden på uppdraget så kommer arbetet bestå av något större fokus på leverantörssidan än redovisning, ca 70/30. En bit in i uppdraget kommer fokus att justeras ytterligare där uppdraget mer kommer inkludera 50/50 arbete med leverantörssidan samt redovisning. 

Befattningen är underställd redovisningschef hos kund och skall inom eget ansvarsområde ansvara för att: 
Övervaka verifieringsprocessen av leverantörsfakturor
Kontera fakturor
Hantera betalningspåminnelser och inkasso
Övervaka förfallodatum
Förbereda betalningsförslag
Hantera debetsaldon
Uppdatera och underhålla leverantörsregistret
Hantera bokslutsaktiviteter relaterade till leverantörsreskontran (omvärdering balans i utländsk valuta, avstämning mot huvudbok etc.)
Vara kontaktperson mot organisationen gällande leverantörsfakturaprocessen
Ansvara för momsprocessen (från kontroller, till redovisning och betalning av moms)
Ansvara för att anläggningsregistret är uppdaterat och att avskrivningar beräknas och bokförs
Redovisa intrastat


Arbetstider
Heltid med start 2021-02-15 och uppdragslängd tom. augusti 2021. Arbetstid är måndag – fredag 07.30 – 16.30 med flexibla arbetstider. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 
Minst 3 års arbetslivserfarenhet från ekonomiarbete med inriktning redovisning.
Högskole- eller YH utbildning inom ekonomi, redovisning eller annat relevant område.
God erfarenhet av ekonomisystem. 
Goda kunskaper i svenska, tal och skrift.

Det är meriterande om du har goda erfarenheter med arbete med momsredovisning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av de ekonomiprogram som Swecon arbetar i vilket är M3 i dagsläget och Dynamics 365 inom kort. 

Som person söker vi dig som trivs med ett sort eget ansvar och har förmågan att självständigt driva arbete framåt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Minimum tre år från ekonomiarbete med inriktning redovisning.

Ansökan
2020-12-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Stina Axberg, senior consultant manager, stina.axberg@randstad.se 

Om företaget
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 22 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024