OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.
Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.
Om rollen
Är du lösningsfokuserad, arbetar strukturerat och tar gärna egna initiativ? Har du dessutom tidigare erfarenhet som redovisningsekonom? Då kanske du är vår nya kollega!
Exempel på arbetsuppgifter:
- Dagligt rutinarbete av leverantörsreskontra (varufakturor)
- Arbete i affärssystemet Navision
- Utreda och rapportera avvikelser
- Löpande bokföring för våra dotterbolag
- Avstämningar vid månadsbokslut för våra sex dotterbolag
- Momsdeklarationer
- Driva och genomföra projekt
Vem är du?
Vi tror att du som söker har några års tidigare erfarenhet från en liknande tjänst. För att lyckas i rollen krävs att du har praktiska erfarenheter av bokföring, självständigt bokslutsarbete, momshantering, avstämningar samt andra på ekonomiavdelningen förekommande arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad, arbetar strukturerat samt har förmågan att ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där samarbetsförmåga, god kommunikation och flexibilitet är av yttersta vikt. Då ekonomiavdelningen samverkar med avdelningar i hela bolaget är det viktigt att både kunna ställa krav och samtidigt ha ett bra samarbete. Tjänsten utgår från Göteborg eller Grebbestad där resor mellan kontoren kan förekomma vid möten eller projekt.
Vidare är det meriterande om du har en akademisk examen inom ekonomi alternativt längre arbetslivserfarenhet som bedöms relevant. Även erfarenhet av affärssystemet Navision är meriterande.
Vårt erbjudande
Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig.
Tjänsten är en visstid om 100% t.om 30/4 2024. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är förlagd vid vårt kontor i Sisjön, Göteborg alternativt Grebbestad.
Vi tillämpar Unionens kollektivavtal för tjänstemän.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregister på den sökande.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan!
Vilka är vi?
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv. Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.