OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Thomas Betong AB
Thomas Betong är ett svenskt företag med 60 års erfarenhet av att producera fabriks- och prefabricerad betong till både husbyggande och anläggningskonstruktioner. Betong tillverkas i 36 betongfabriker och prefabricerade betongelement kommer från 2 fabriker. Utöver betong erbjuder företaget en bred service inom betongteknisk rådgivning, projektering, transport och pumpning. Antal anställda 260, omsättning 1 miljard sek (2014). Thomas Betong ingår i svenska, familjeägda koncernen Thomas Concrete Group AB med verksamhet i Sverige, Norge, USA, Tyskland och Polen. www.thomasbetong.se
Vi söker nu dig som vill bli en del av Team Thomas, ett expansivt familjeföretag där vi värnar om varandra. Vi erbjuder en rolig och driven arbetsmiljö i moderna lokaler i centrala Göteborg.
Som redovisningsekonom kommer att tillhöra en ekonomiavdelning bestående av 6 medarbetare och själv ansvara för redovisningen av 3 bolag inom koncernen. Dina uppgifter innefattar allt ifrån kund- och leverantörsreskontra, fakturering och betalningar till löpande redovisning, avstämningar, månadsbokslut, momsdeklaration och årsredovisning. Rollen innebär även arbete med forecast samt ekonomirelaterad administration. Koncernrapportering sker i systemet OCRA och redovisningen i Jeevs. Som redovisningsekonom rapporterar du till redovisningschef.
Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning inom redovisning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på ett mindre bolag. Då tjänsten innehåller en hel del internationella kontakter behärskar du engelska väl i såväl tal som skrift. Vidare är du en van användare av Excel och har du dessutom erfarenhet av systemet Jeeves är det meriterande.
Som person är du noggrann, initiativtagande och strukturerad. Du tar stort ansvar i ditt arbete och är trygg i dig själv. Du ser dig som en utåtriktad person som är trevlig och professionell i ditt kundbemötande samtidigt som du är tydlig och vågar stå på dig när så krävs. Du trivs att arbeta i en prestigelös och samarbetsorienterad miljö och ser dig som en flexibel och ödmjuk person.
Ytterligare information
Tjänsten kommer att påbörjas omgående och vi söker därför dig som har möjlighet att anta en ny utmaning redan innan sommaren. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år och du kommer under denna period att vara anställd som konsult på SJR. Uppdraget är på 100 % med flexibla arbetstider. Vårt kontor är centralt beläget på Södra vägen i Göteborg.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia (SJR). Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast 2016-06-01. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Liina Fagerberg på telefonnummer 031-750 33 91.
Välkommen med din ansökan!
K onsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pumpsamordnare Mats Niska
0104-505825
Pumpsamordnare Jan Nordqvist
0104-505817
Pumpsamordnare Anders Claesson
0104-505352
Liina Fagerberg
+46 (0) 31 750 33 91
Daniel Pettersson
018-185975
Fredrik Pettersson
Mats Niska, Pumpsamordnare
0104-505825
Sofia Lundholm,
Christine Lange, HR Partner
John Johansson, Transportsamordnare
0104-505191