Redovisningsekonom till transportföretag i centrala Göteborg

Redovisningsekonom till transportföretag i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en Redovisningsekonom/Redovisningskonsult till vår kund inom transport som är i en stor tillväxtfas! Uppdraget är ett föräldravikariat på heltid med start i maj fram till siste augusti 2023. Vi letar efter dig som vill vara en del av ett härligt och glatt redovisningsgäng och som känner dig trygg i denna roll! Sök redan idag då vi intervjuar löpande. Välkommen!

Om tjänsten
Vår kund ingår i en koncern som förmedlar transporter (sjö & tåg) till och från hela världen. Bolaget har högt i tak och värderar flexibilitet och samarbete. Kontoret är beläget på Andra Långgatan i Göteborg och består av ca 35 personer, varav sju av dessa arbetar på ekonomiavdelningen. Möjlighet att jobba på distans några dagar i veckan finns.

Teamet du kommer att ingå i består av fyra Redovisningsekonomer som ansvarar för hela kedjan förutom fakturering. Kunden erbjuder en bred och varierad roll med allt från löpande bokföring & reskontror till månadsavstämningar och bokslut!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Redovisningskonsult kommer du att ansvara för redovisningen för det danska bolaget i vår kunds koncern. Du rapporterar till detta bolag och även Ekonomichefen som finns på plats på Göteborgskontoret. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Löpande redovisning
• Hantering av flöden i olika valutor och erfarenhet av valutakonton
• Kundreskontra, registrera inbetalningar samt kravuppföljning
• Leverantörsreskontra, utbetalningar samt registrering av utbetalningar
• Avräkningar av saldon
• Skatt- och momsdeklarationer
• Månadsbokslut & årsbokslut

Vem är du?
Som Redovisningsekonom/Redovisningskonsult hos vår kund behöver du ha flera års erfarenhet av att jobba i en liknande roll. Du är bekväm med att hantera hela flödet i redovisningsprocessen och van vid att göra bokslut. Utöver detta behöver du även ha:
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i engelska då kommunikationen med det danska bolaget oftast är på engelska
• Erfarenhet av stora flöden då det är runt 1200 leverantörsfakturor och 1400 kundfakturor i månaden i det danska bolaget

Erfarenhet av elektronisk hantering av leverantörsfakturor är meriterande men inget krav. Vår kund jobbar med Readsoft Online, Visma Business & Medius så har du denna erfarenhet är det även ett plus!

Som person är du trygg med att hantera stora flöden och därmed ha många bollar i luften! Du är kommunikativ, prestigelös och har en god förmåga att jobba i team där man hjälps åt vid behov. Du tar ansvar och är lyhörd och trivs i ett arbetsklimat där man jobbar med frihet under ansvar.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024