Redovisningsekonom till trevligt bolag i Västra Frölunda

Redovisningsekonom till trevligt bolag i Västra Frölunda

Arbetsbeskrivning

Vill du blir en del av ett härligt team på ett bolag där det händer mycket och där du får en central roll på ekonomifunktionen.
Då är detta rätt tjänst för dig!

Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker ytterligare en redovisningsekonom som tillsammans med en kollega och övriga teamet ska ansvara för bolagets redovisning. Ditt fokus blir att arbeta brett med kontoavstämningar, moms, löpande redovisning, månadsbokslut och kvittohantering samt att hjälpa till med kund- och leverantörsreskontra när så behövs. I din roll har du flera kontaktytor både internt (ca 200 anställda) samt med kunder, leverantörer och revisorer. Arbetet sker idag i Hogia, Ascendo och i Excel men de kommer inom kort att byta system till BC.

Din profil
För att söka tjänsten ska du har arbetat brett med redovisning tidigare, på ett bolag eller på en redovisningsbyrå, under ett par års tid. Du känner dig trygg i löpande bokföring och avstämningar och har arbetat med bokslutsarbete.

För att få till ett smidigt samarbete är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt känner dig trygg i att sätta dig in i nya system.

Som person har du ett stort engagemang, är trygg i dina kunskaper och tycker om att ha det roligt på jobbet. Du tar självständigt ansvar för dina uppgifter, är noggrann och mån om att leverera ett bra resultat. Vidare är du openminded, kan tänka nytt och ser framåt. Din kommunikativa och serviceinriktade sida gör att du har förmågan att skapa goda relationer internt och på så sätt bidra till ett gott samarbete och en härlig kultur inne på kontoret. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att vara prestigelös, hjälpsam och att du tycker att det är kul att tillhöra ett team där ni täcker upp för varandra.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas under april/maj och är på 90-100%, arbetstider 7.00 (7.30) -16.00. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via SJR på ca 6 månader, men för rätt person finns det därefter mycket goda möjligheter till en fast anställning hos vår kund.

Placering är på bolagets kontor i Göteborg, Västra Frölunda.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-09.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024