Redovisningsekonom till uppdrag inom kommunal verksamhet

Redovisningsekonom till uppdrag inom kommunal verksamhet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisning inom en kommunal förvaltning, med ansvar för att hantera redovisningen på kontoret och bistå i olika delar av den ekonomiska processen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor på ekonomienheten samt förvaltningarna, men även självständigt driva och ansvara för flera av dina arbetsuppgifter. Arbetstider är flexibla och uppdraget är på heltid under en period av 4 månader med start omgående.

I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Ansvar för redovisningen inom ett kontor.
• Stöd vid hantering av kommunens anläggningsreskontra.
• Stöd i månads-, delårs- och årsbokslut.
• Arbeta med beräkningar, avstämningar, analyser och andra förekommande redovisningsuppgifter.

Tjänsten som redovisningsekonom är ett konsultuppdrag med start omgående och en varaktighet på 4 månader.

Om dig
Vi söker dig som har en ekonomutbildning från universitet eller högskola, motsvarande civilekonom med inriktning mot redovisning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet och specifikt inom exploateringsredovisning. Du har även erfarenhet av att arbeta i större affärssystem, och det är meriterande om du tidigare har använt ekonomisystemet Unit4 ERP (f.d. Agresso).

Vidare ser vi att du har förmågan att tolka och analysera ekonomiska data och samband samt att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en noggrann och ansvarsfull person som även har förmågan att se helheten utan att tappa detaljerna. Du är initiativrik, uthållig och ordningsam samt har ett genuint intresse och en djup kompetens inom redovisning.

Viktigt för tjänsten är:

• Ekonomutbildning på högskolenivå.
• Flera års erfarenhet inom kvalificerade redovisningsuppgifter.
• Erfarenhet av affärssystem, helst Unit4 ERP.
• God kommunikativ förmåga och förmåga att arbeta självständigt.

Om kommunen
Detta gäller ett uppdrag i Södertälje kommun.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på epost erik.orvell@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Redovisningsekonom, Ekonomi, Redovisning, Kommunal verksamhet, Unit4 ERP, Konsultuppdrag, Heltid, Ekonomisystem, Adecco, Södertälje

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2024
  • Ansök senast: 4 januari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024