OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en Redovisningsekonom start i slutet av augusti alternativt början på september och 12 månader framåt. Vår kund sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats ca 1 dag i veckan.
I rollen kommer du fungera som stödfunktion mot verksamheten och controllers inom specifikt område. Du kommer att arbeta med anläggningstillgångar i FA-modulen i Oracle, månadsrapportering i koncernkonsolideringssystemet (HFM) för specifikationer för anläggningstillgångar. Vidare kommer du arbeta med förbättringsprocesser/förslag, arbeta ad-hock och se till att projektet efterlevs enligt process.
Du kommer även att agera som projektadministratör en del av arbetstiden, inledningsvis under uppdraget vilket innebär registrering och administration av nya projekt och konsulter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi och redovisning. Vi tror att du har erfarenhet av redovisning eller har förståelsen och kanske haft en likande roll tidigare. Du behärskar både svenska och engelska. Vi ser gärna att du är fena i Excel. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Oracle-systemen.
För att lyckas i rollen är du en person som gillar att ha många kontaktytor, du gillar att agera som spindeln i nätet och har skinn på näsan. Som person är du kommunikativ, noggrann och processtyrd.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Atena Vinogradova på 072-394 33 22. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-12.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88