OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och strukturerad redovisningsekonom. I tjänsten kommer du att arbeta med sedvanliga redovisnings- och ekonomiuppgifter. Du har också en viktig roll i att delta i arbetet med att ständigt utveckla företagets affär och verksamhet.
Vår kund har cirka med 30 medarbetare och huvudkontor ligger beläget i fräscha lokaler i Upplands Väsby. Företaget säljer och utvecklar produkter inom industriautomation. Arbetsfältet är hela Norden och säljkontor med medarbetare finns även i Malmö, Helsingfors och Tallin.Vår kund ingår i en stor och välkänd koncern inom teknikbranschen.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet från fakturor och betalningar till bokslut och rapportering. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Betalning och bokning av leverantörsfakturor
- Hantering av påminnelser från leverantörer som inte överensstämmer med bokförd leverantörsskuld
- Registrering av inbetalningar
- Påminnelsehantering av kundfakturor
- Avstämning av balansräkning
- Upprättande av bokslut och rapportering till moderbolag
- Hantering av moms, skatt, deklarationer och periodisk sammanställning
- Hantering av tullhandlingar och tulldeklarationer
I rollen som redovisningsekonom rapporterar du till CFO och gruppen består tillsammans med dig av tre kollegor. Vid behov såsom frånvaro eller hög arbetsbelastning kommer du även att bistå kollegor inom avdelning.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har ett par års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig. Erfarenhet av Visma, Cognos och Mediusflow är meriterande.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker efter en ordningsam och analytisk person som också är ansvarsfull och plikttrogen. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du levererar i god tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Arbetet ställer krav på goda kommunikativa egenskaper och god samarbetsförmåga. Du är rak och tydlig och tycker om att arbeta självständigt. Som person är du också prestigelös och har hög integritet. Genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: under april/maj
- Omfattning: heltid
- Placering: Upplands Väsby
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!