Redovisningsekonom till Uppsala!

Redovisningsekonom till Uppsala!

Arbetsbeskrivning

Senior redovisningsekonom med ett bredare uppdrag inom för verksamhets -och ekonomistyrning

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet i rollen som kvalificerad redovisningsekonom eller redovisningsansvarig.

Du är driven och självgående, du har lätt för att se helheten samt zooma in på detaljer. Viktiga egenskaper i denna roll är att du är noggrann, strukturerad samt har en vana att prioritera och arbeta mot deadlines. Du har lätt för att lära, är lyhörd, nyfiken och finner intresse även i enklare, rutinbetonade arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att arbeta med uppföljning och avrapportering. I uppdraget ingår även att agera back up för den finansiella rapporteringen.

Arbetsuppgifter:

- Skapa förutsättningar för god ekonomistyrning genom framtagande, uppföljning/ analys och rapportering av såväl de ekonomiska som de icke-ekonomiska verksamhetsmål

- Ansvar för framtagande av affärs- och internkontrollplan tillika ansvar för att åtgärder och aktiviteter i dessa verkställs och följs upp

- Samordningsansvar för uppföljning av bolagets arbete och rapportering kring Uppsala kommuns fokusmål, uppdrag, ägardirektiv och avkastningskrav

- Stötta ekonomichefen i rapportering samt övriga ad-hoc uppdrag

- Kvalitetssäkring av redovisning samt utveckla och förbättra verksamhets- och ekonomistyrningsprocesser

- Delaktig i samband med revision samt årsbokslut och årsredovisning

- Delta i olika nätverk och mötesforum bland annat Redaktionskommitté (kommungemensamt forum)

Som redovisningsekonom ska du även kunna stötta upp med att:

- Hantera självständigt löpande redovisning, fakturering, rapportering till skatteverket

- Självständigt ansvara för bokslutsarbete (periodiseringar, avskrivningar mm),

- Har ansvar för tertial och årsbokslut samt årsredovisning

- Framtagande av likviditetsprognoser

- Framtagande av ekonomiska underlag

- Bistå med budget- och prognosarbete

- Delaktig i förändringsarbete

Vilka är vi?
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:

- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet

Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.

Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2023
  • Ansök senast: 12 december 2023

Postadress

Box 30117
Stockholm, 10425

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024