OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM OSS
Ur&Penn är den ledande butikskedjan inom smycken, accessoarer och klockor i Skandinavien med över 120 butiker. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer. Vi är ett familjedrivet företag med en värdegrund av glädje, tillit och vinnande attityd.
Tillsammans med oss blir du en del av ett hungrigt och energirikt team som vill förändra en alldeles för konservativ bransch. Vi erbjuder ett snabbt tempo i en ständigt utvecklande arbetsmiljö där endast vår egen kreativitet sätter gränserna. Med vårt sociala engagemang har du även möjlighet att göra skillnad och bidra till mer glädje i människors vardag.
OM DIG
I rollen som Redovisningsekonom på Ur&Penn kommer du vara en central del i vår ekonomiska funktion som idag består av en redovisningsekonom, tre redovisningsassistenter och en business controller.
Vi söker efter dig som har en hög känsla av eget ansvar, är självgående och analytisk. Vi tror vidare att du är en person som värdesätter god energi på kontoret och att vara relationsbyggande faller sigt naturligt för dig. Givetvis har du också god erfarenhet av rollen och är redo för att växa ytterligare inom den.
ARBETSUPPGIFTER I UTDRAG
• Kundreskontra - fakturering, inbetalningar, påminnelser, krav, inkasso kronofogden
• Leverantörsreskontra - kontering och registrering av leverantörsfakturor (svenska och utländska), leverantörsbetalningar in- och utrikes
• Löpande bokföring med månadsbokslut/årsbokslut - kontering, bokföring, upprätta avstämning av balanskonton
• Analys av balanskonton, kostnader/intäkter samt reserveringar, periodiseringar
• Moms- och skatteredovisning
• Förse myndigheter som SCB med rapporter och information som de efterfrågar på utsatt tid
• Viss lönehantering och utläggsredovisning samt semesterårsavslut
• Löpande arbeta för utveckling, digitalisering och effektivisering av befintliga rutiner och processer
• Förse Business Controller med data och analys vid budget- och prognosarbete
ERFARENHET
• Eftergymnasial utbildning (universitet/högskola inom området)
• Minimum 5 års erfarenhet av liknande roll
• Flytande i tal & skrift i svenska
• Mycket goda kunskaper i tal & skrift i engelska
• Goda excel kunskaper
Vi arbetar idag i Navision, Visma och Medius, så vi finner det meriterande om du har kompetens i dessa system.
Rollen är på heltid, tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader. Arbetsplats är primärt på vårt huvudkontor i Upplands Väsby med viss möjlighet att arbeta hemifrån.
Varmt välkommen in med din ansökan! Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte för länge!
Har du frågor om tjänsten eller processen? Vänligen kontakta Jenny Ruuskanen, HR Manager, jenny.ruuskanen@uropenn.se