Redovisningsekonom till Välkänt Bankföretag!

Redovisningsekonom till Välkänt Bankföretag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad redovisningsekonom för ett konsultuppdrag från januari 2025 till mitten av september 2025. Tjänsten erbjuder en möjlighet att arbeta i en dynamisk finansiell miljö där du ansvarar för centrala redovisningsprocesser och bidrar till att säkerställa noggrannhet och effektivitet i det dagliga arbetet.

Om rollen

Som redovisningsekonom kommer du att hantera viktiga arbetsuppgifter såsom dagliga, veckovisa och månatliga bokföringsposter, avstämningar och uppföljningar. Du ansvarar för att stänga de månatliga huvudböckerna och bankkontona samt att leverera korrekt finansiell rapportering i tid.

En central del av rollen innebär att hantera leveranser från kortreskontra till Agresso, administrera relaterade bankkonton och genomföra dagliga avstämningar. Rollen präglas av högt transaktionsflöde och strikta deadlines, vilket gör dina insatser avgörande för att upprätthålla teamets effektivitet och kvalitet. Du förväntas även identifiera och hantera avvikelser mellan olika system samt samarbeta med relevanta intressenter för att lösa problem på ett effektivt sätt.

Vem söker vi?

Vi letar efter dig som har en god grund inom redovisning, antingen genom tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning, och som trivs med att arbeta i team. Även om arbetsuppgifterna är viktiga för organisationen är de inte särskilt komplexa, vilket gör detta till en utmärkt möjlighet för dig i början av din redovisningskarriär.

Krav

• 1–2 års erfarenhet som redovisningsekonom (heltid eller deltid)
• Eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, exempelvis universitet eller yrkeshögskola
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska

Meriterande

• Erfarenhet av Excel
• Kunskaper i Agresso
• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom banksektorn

Personliga egenskaper

• Noggrann och strukturerad
• Lösningsorienterad och proaktiv
• Samarbetsvillig och teamorienterad
• God kommunikativ förmåga

Detta är din chans att bidra till framgången hos vår kund samtidigt som du utvecklar din kompetens i en snabb och givande arbetsmiljö. Är du rätt person för rollen? Ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2024
  • Ansök senast: 18 december 2024

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024