OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven och självgående redovisningsekonom till mjukvaruföretag centralt i Stockholm.
Uppdraget startar omgående och förväntas fortlöpa till våren 2023.
Arbetsbeskrivning
Som redovisningsekonom kommer du tillsammans med ett sammansvetsat team bli del av ett snabbt växande globalt företag och arbeta nära avdelningarna både i Stockholm och utomlands. Du kommer stötta dagliga redovisningen och rapporteringen månatligen, kvartalsvis samt årsbokslut. Förutom arbetet i den dagliga verksamheten kommer du även att driva förbättringar och affärsprocesser framåt. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att innebära:
• Löpande bokföring
• Avstämning av balans- och resultaträkningar
• Rapportera moms och arbetsgivaravgifter
• Vara behjälplig till revisioner vid årsbokslut
• Ad hoc
Vem är du?
Du är en social och utåtriktad person som trivs att arbeta både i team och enskilt. Du har en god problemlösningsförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt i handledning av kollegor och medarbetare. Du uppskattar att arbeta i en organisation där det kan ske snabba förändringar som kan kräva nya anpassningar och som person har du ett driv och en ambition att kontinuerligt utvecklas. Du har en stark analytisk och problemlösande förmåga och fallenhet att anpassa kommunikationen till olika behov när du koordinerar, samordnar och leder aktiviteter. Som person är du även initiativtagande och prestigelös och orädd samt gör det som behövs för att få jobbet gjort.
Vi ser gärna att du har en universitetsexamen eller YH utbildning inom ekonomi och redovisning samt minst 3-5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift. Du har även fördelaktigt tidigare arbetat med olika ekonomisystem och är meriterande om du tidigare jobbat med moms. Vi tror att du är en sann lagspelare som gillar att coacha, stötta och hjälpa andra och ser glädjen i att bygga nätverk och relationer.
Vad vi erbjuder
Du erbjuds ett konsultuppdrag på ett spännande mjukvarubolag med start omgående och förväntas fortlöpa till våren 2023 med god chans till förlängning eller direkt anställning av kund. Arbetet kommer vara placerat på kundens kontor på Vasagatan där det finns möjlighet att arbeta delvis remote. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52