OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och motiverad redovisningsekonom till en av våra kunder, ett internationellt företag inom Management Consulting. Vi söker dig som ser långsiktigt på karriären hos vår kund, ett bolag som är välrenommerat i branschen för sin höga kvalitet. Du kommer att tillhöra företagets Nordiska ekonomiavdelning. Teamet består av totalt 16 personer och redovisningsgruppen av 6 personer. I denna roll kommer du att ansvara för den svenska verksamheten och i huvudsak arbeta med:
• Moms- och skattedeklarationer
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Delaktighet i årsredovisning
• Kostnadsanalys
• Säkerställa att skatteregler tillämpas enligt gällande regelverk
• Kontrollera arbetet för den löpande redovisningen
• Övergripande ansvara för processerna inom leverantörsreskontra
• Arbeta med kontinuerlig förbättring av processer och rutiner
Arbetet sker mestadels i Oracle och Excel.
Vem är du?
Vi söker dig med någon form av ekonomisk utbildning samt cirka 2-4 års erfarenhet av redovisning/revision. Du har arbetat med hela flödet inom redovisning och är självständig i bokslutsarbete. Då koncernspråket är engelska är du flytande i det engelska språket såväl i tal och skrift. Vi söker dig som har erfarenhet från en konsultorganisation eller större internationellt företag inom tjänstesektorn. Mycket goda kunskaper i Excel är ett krav och erfarenhet inom US GAAP är meriterande.
Som person söker vi dig som är kommunikativ, noggrann och ambitiös. Du är bekväm i att hantera relationer på alla olika nivåer såväl inom som utanför organisationen. Det är av vikt att du är stresstålig då tempot i arbetet är högt. Andra ord som beskriver dig är tålmodig, initiativtagande och lösningsorienterad. Det är också viktigt att du är flexibel och en god lagspelare.
Du erbjuds
Denna tjänst ingår till att börja med i Jureks uthyrningsverksamhet med ett mål att efter 6 månader övergå till en anställning direkt hos kund. Du erbjuds en bred, spännande roll i en internationell organisation som sitter i mycket fina lokaler centralt i Stockholm. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på 0733-33 00 10 alternativt malin.alexandersson@jurek.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Start:
Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande till denna tjänst. Sök tjänsten så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44