OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som redovisningsekonom med grundläggande redovisningsutbildning? Då har vi uppdraget för dig!
Vi söker en redovisningsekonom/ekonomiassistent till vår kund i Gnesta. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal men du utför ditt arbete ute hos vår kund. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå juni ut, med möjlighet till förlängning.
Om tjänsten
Vi ser att du på ett självständigt sätt kan ta hand om det dagliga arbetet på ekonomiavdelningen
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Fakturering
- Löpande bokföring
- Ta emot telefonsamtal och vara behjälplig i diverse serviceärenden rörande ekonomi
- Avstämningar av balanskonton (inkl kassa/bank, reskontror)
- Hantering av skattekonto, moms- och arbetsgivardeklarationer
- Filhantering avseende löner
- Bokföring av finansiella transaktioner (värdepapper) i anläggningsregister
- Vara delaktig i upprättandet av bokslut och årsredovisning
- Ansvara för att upprätta bokslut och årsredovisning för två mindre stiftelser
- Ansvara för kontakter med Visma avseende betalningspåminnelser och inkasso.
Vi söker dig som
- Har erfarenhet som redovisningsekonom
- Har erfarenhet av programmet UBW (före detta Agresso)
- Är framåt och vill utvecklas
- Trivs med stor ansvarskänsla
- Har god samarbetsförmåga
Vi erbjuder:
För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos Arena Personal erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.