OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som brinner för att optimera och implementera nya processer inom leverantörsreskontra. Vi har en internationell kund inom Life Science som med utgångspunkt i Sverige, strävar efter att etablera effektiva AP-processer även i USA. I Sverige har de gjort betydande framsteg med att eliminera manuella processer, och därför söker vi nu dig som vill vara med och driva digitaliseringen framåt. I den här rollen kommer du att vara direkt involverad i AP-flödet i USA samtidigt som du leder och utvecklar arbetsprocesser för hela teamet. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att ha löpande kommunikation med inköps- och ekonomiavdelningen i USA. Flexibilitet är nyckeln, då det kan krävas att du ibland arbetar kvällar för att samarbeta och diskutera med dina kollegor i andra tidszoner.
Du behöver vara tillgänglig för att börja ett uppdrag omgående, som anställd eller om du har eget bolag och vill vara underkonsult till oss.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna, utöver det övergripande målet, kan bland annat innefatta:
• Ta emot och ankomstregistrera fakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Fakturaflödeshantering, skicka fakturor för attest
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Sköta betalning av leverantörsfakturor
• Återrapportering av betalfiler
• Övriga ad hoc uppgifter relaterade till leverantörsreskontran
Lämplig bakgrund
För den här rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har tidigare erfarenhet som redovisningsekonom eller ekonomiassistent inom AP med mycket god förståelse för redovisning. Du har erfarenhet av att arbeta med utveckling och förbättringsarbete, det är en fördel om du redan varit med om att digitalisera flöden inom AP.
Personliga egenskaper
Som person är du driven, nyfiken och noggrann, vidare är du en person som trivs med att ha många kontaktytor och att samarbeta med andra. Du har mycket goda systemkunskaper och är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
Vad erbjuder vi
Om du har rätt bakgrund kan vi erbjuda dig en tillsvidareanställning hos oss som konsult där detta är ditt första uppdrag. Alternativt vill du gå ut på detta som underleverantör till oss genom ditt egna bolag.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.