OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund som sitter i trevliga lokaler på Östermalm. Koncernen omsätter tillsammans ca 150 mkr och har 225 anställda. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning och eventuellt anställning hos kunden efter hyrtidens slut.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att ha ansvar för redovisning och bokslut som i nuläget omsätter ca 150 mkr och är två bolag till antalet. Som redovisningsekonom arbetar du brett med allt från övergripande ansvar för redovisningen till löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra och momsredovisning.
- Du säkerställer det löpande redovisningsarbetet samt sammanställer månads- och årsbokslut, deklarationer och årsredovisning.
- Du kommer att bidra i vårt utvecklings- och förbättringsarbete och upprättande av nya rutiner samt vara delaktig i prognos- och budgetarbete.
- Du arbetar löpande med löpande rapportering internt och externt och till viss del arbetar du med analys och prognoser.
- Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på vår ekonomiavdelning och du rapporterar till vår ekonomichef.
Din bakgrund/Dina egenskaper
- För att vara aktuell för tjänsten har du som söker en kandidatexamen inom ekonomi gärna med inriktning på redovisning/controller/revision.
- Du har minst tre års yrkeserfarenhet från liknande tjänst där du ansvarat för redovisningen.
- Du är trygg i din roll och du är helt självständig i att färdigställa och rapportera bokslut och till stor del även deklarationer och årsredovisningar.
- Det är meriterande om du har arbetat med löner och vi förväntar oss att du har god kännedom kring ekonomiska lagar och rutiner.
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
- Du har mycket god datorvana, har arbetat i Office (Excel) samt mycket van användare av ekonomisystem.
Mer om jobbet
Vi använder oss av affärssystemet Briljant så erfarenhet av det ser vi som meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som är engagerad, driven och prestigelös. I ditt arbetssätt driver du på och tar initiativ till förbättring och utveckling. Vidare är du strukturerad, noggrann och har lätt för att samarbeta. Du är van att ta ansvar och trivs med variationen att arbeta självständigt men samtidigt tillhöra en grupp som gillar att hjälpas åt. Att arbeta mot deadlines och att leverera och presentera ett genomarbetat material i tid är en självklarhet för dig. Du har analytisk förmåga, ett intresse och driv i att ifrågasätta och förbättra.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: Hösten 2020
- Omfattning: heltid
- Placering: Östermalm - Stockholm
- Marknadsmässig lön efter överenskommelse
- Andara har kollektivavtal
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta våra rekryteringsansvariga Svante Norin på svante.norin@andara.se eller Linda Gadd på linda.gadd@andara.se
Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varför jobba på Andara?
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!