Redovisningsekonom till vår kundsupport

Arbetsbeskrivning

Hogia Redovisning & Revision AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, är en leverantör av programvaror och tjänster till byråer som vill erbjuda det bästa till sina kunder. Vi har i över 20 år varit en av de ledande programleverantörerna på byråmarknaden och erbjuder kompletta lösningar, anpassade för byråer, inom ekonomi, redovisning, revision, skatt, lön och HR. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande, flexibilitet och anpassningar till förändringar i lagar, rekommendationer och regelverk.



Vi behöver förstärka vår branschsupport mot Redovisnings- och Revisionsbyråer och söker nu en utåtriktad och orädd person med mycket energi.

Idag är vi sex personer i gruppen som har djup kompetens om branschen och våra olika produkter. Du kommer att stärka upp vårt team inom bland annat bokslut, årsredovisning och skatt.

Hur kan en arbetsdag se ut?

Som medarbetare i vår branschsupport är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hjälpa våra kunder via telefon och mail med systemrelaterade frågor. Så här beskriver Britt, vår nuvarande kundchef, arbetet i supporten:

”När jag tidigare arbetade som byråmedarbetare åkte jag ut till kund och hjälpte till med deras frågor om tex hur bokslutunderlaget skulle göras. En arbetsuppgift som är väldigt likt det man gör i supporten. När kunderna ringer in hjälper jag dom via telefon att få rätt underlag till bokslutet genom att förklara hur programmet fungerar. Liknande arbetsuppgift men ur två helt olika synvinklar.”

Våra kunder är själva experter inom sin bransch vilket i sin tur ställer höga krav på oss. I många fall är lösningen inte uppenbar utan du kan behöva lägga tid på felsökning i kundens material. Den kontinuerliga utvecklingen av våra produkter ger dig möjlighet att fördjupa dig i programvarorna vilket gör att du hela tiden vidareutvecklas i din roll. Då våra produkter är regelverksstyrda kommer du ständigt att öka dina kunskaper. I framtiden ser vi gärna att du själv eller tillsammans med andra kollegor håller utbildningar för våra kunder, både via web men även på plats hos kund.

Vilken bakgrund har du?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har arbetat en antal år med löpande redovisning, bokslut och skatt. Det är mycket meriterande om du har arbetat på en redovisningsbyrå. Du får gärna ha ett tekniskt intresse och det är en stor fördel om du har arbetat i någon av Hogias programvaror tidigare. Utöver dina kunskaper och erfarenheter lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och initiativtagande. Du kommunicerar väl i tal och skrift och är inte rädd för att tala inför andra. Du är pedagogisk av naturen och kan hantera en krävande situation på ett balanserat sätt. Då arbete i kundservice i många fall kan vara händelsestyrt är flexibilitet och samarbetsvilja viktiga egenskaper. Vi strävar efter jämn könsfördelning och uppmuntrar män att söka tjänsten.

Att arbeta hos oss

Vi arbetar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter så väl som i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi arbetar som ett team där alla har tydliga ansvarsområden, vågar ta för sig men även be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt.

Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Välkommen in med din ansökan!

Följ oss på Linkedin, Facebook och Instagram för att få en inblick i vår verksamhet. Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Under semesterperioden har vi begränsad möjlighet att svara på frågor.

P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Bland annat har vi en löparklubb, Hogia Running Club, en kör, "In Voice", och en konstförening som anordnar utställningar och konstlotterier. 


Om Hogiagruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Linda Falk, rekryterare
0303-68893
Johanna Axelsson
0303-68858

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Redovisning & Revision AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 juli 2016

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024