OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi på SJR söker en Redovisningsekonom till vår kund i Södertälje som är världsledande inom hållbara transporter samt inom lastbils- och busstillverkning.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår året ut. Därefter finns det chans till förlängning på uppdraget. Kunden vill att man är på plats på kontoret 2-3 dagar i veckan, resterande dagar fungerar det med hemarbete och du kommer att välkomnas till ett härligt och engagerat team.
Arbetsuppgifter;
I rollen som Redovisningsekonom kommer du främst ansvara för löpande redovisningen tillsammans med redovisningsansvarig för en av de större enheterna inom företaget.
Du kommer även ansvara för;
- Löpande bokföring och bokslut
- Kontoavstämningar
- Betalningar
- Fakturering
- Sammanställa rapportering för månadsavstämningar och bokslut.
Vem söker vi;
Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi och redovisning. För att lyckas i rollen som redovisningsekonom tror vi att du har 1-3 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Då kunden är internationell ställer det krav på att du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska.
Du har förmåga att strukturera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt och tar ansvar för att leverera inom uppsatta deadlines samtidigt som du värdesätter att redovisningsarbetet sker på ett korrekt och kvalitativt sätt. Vidare är du engagerad, har en god service- och kommunikationsförmåga och tycker om att samarbeta med andra.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-04-10.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88