OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en självständig och prestigelös redovisningsekonom med stark drivkraft och stor flexibilitet till ett teknikkonsultföretag i Vasastan mitt i Stockholm. Som redovisningsekonom ansvarar du för företagets redovisning, bokslut, uppföljning och rapportering. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation. För rätt person kommer rollen att erbjuda stora möjligheter till utveckling. Vår kund är ett framgångsrikt och växande teknikkonsultföretag med omkring 60 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Ditt ansvar som redovisningsekonom spänner från budget och prognoser till avstämningar, bokslut och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår:
- Löpande redovisning och ansvar för kund- och leverantörsreskontra
- Redovisning moms och skatter
- Avstämningar, bokslut och årsredovisning enligt K3
- Månadsrapportering till ledning, moderbolag, anställda och styrelse
- Uppföljning och analys av resultat
- Budget och prognoser
- Statistik och annan löpande ekonomiadministration
- Nyckeltalsuppföljning
- Löpande kontakt med revisorer och bank
- Sammanställning av ekonomisk och annan information inför styrelsemöten
- Presentation av resultat på månadsmöten
- Utbildning i ekonomiska frågor internt
Du fungerar även som företagets Controller vilket innebär att du arbetar som stöd åt uppdragsledare med ekonomiuppföljning och hantering av uppdragen i affärssystemet samt agerar som stöd åt projektansvarige och planeringsansvariga.
I rollen som redovisningsekonom rapporterar du till Ekonomi- och HR ansvarig på företaget och gruppen består förutom dig av en ekonomiassistent.
Vår kund arbetar i affärssystemen Visma PX, Visma Control och Capego Bokslut.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som redovisningsekonom är att du har cirka 5 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har god kunskap om ekonomiska flöden och har självständigt arbetat med redovisning från ax till limpa. Du är väl bekant med projektredovisning i ett konsultföretag. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning som kan bedömas som likvärdig.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel) är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
Vi söker en lösningsorienterad person som också är noggrann, analytisk och ansvarsfull. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt eget arbetssätt. Du är en utpräglad doer som levererar i god tid innan deadline och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Du är en person som både gillar att jobba självständigt och att samarbeta med dina kollegor. Du har en ambition att ständigt lära nytt och utvecklas. Att du har ett genuint intresse och nyfikenhet runt företagets verksamhet och affär är viktigt.
Mer om vår kund
Företaget har en platt organisation med både erfarna och unga medarbetare som prestigelöst samarbetar mot att leverera den bästa produkten. Kulturen kännetecknas av en stark laganda som skapar ett unikt arbetsklimat. Vår kund arbetar aktivt med medarbetarnas hälsa och välmående för att prestera på topp, må bra, ha balans i livet och känna och ge glädje. Det moderna kontoret i centrala Stockholm ligger som ett nav inom projektens områden.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: omgående enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: centrala Stockholm, mitt i Vasastan
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till vår kund
Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!