Redovisningsekonom till Västsvenska handelskammaren omgående!

Arbetsbeskrivning

Västsvenska Handelskammaren är en privat partipolitiskt oberoende näringslivsorganisation med uppgift att göra Västsverige starkare. Vi har över 2 800 medlemsföretag och är cirka 80 anställda. Verksamheten bedrivs från våra kontor i Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Borås, Skövde och Stockholm. Genom lobbying och opinionsbildning påverkar vi lokala, regionala och nationella politiker att fatta beslut som gynnar de västsvenska företagen. Till oss kan företag med alla typer av verksamheter vända sig när de vill ha extern hjälp, ny kunskap eller kontakter för att nå sina affärsmässiga mål. Handelskammaren är en naturlig mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer.

SJR söker för Västsvenska handelskammarens räkning en redovisningsekonom med erfarenhet av att jobba med helheten i ett medelstort bolag. Uppdraget är en hyrrekrytering vilket innebär att det finns möjlighet till anställning på sikt.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Du ingår i ett team om fyra personer där du ansvarar för två bolag. Det största bolget har 80 anställda och du ansvarar för all löpande redovisning, månads- och årsbokslut, moms och skatt samt löneberedning för samtliga tjänstemän. Det är en fördel om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Bolaget använder Hogia som ekonomisystem för både redovisning och lön. Vi tror att du har grundläggande kunskaper i Excel och är bekväm med engelska, även om merparten av arbetet sker på svenska.

Vi tror att du har relveant efergymnasial utbildning och viss erarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig så snart som möjligt. Du är en prestigelös och varm person som trivs med att arbeta i team. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du som perosn är social och framåt och har lätt för att smälta in i en grupp. Du är van att ta ansvar och trivs med att ha ett helhetsansvar för två bolag.



Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående. Arbetstiderna är flexibla mellan kl 8-16.30.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan direkt


Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.




Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024