Redovisningsekonom till Vattenfall Finance Direct

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare till Vattenfalls Finance Direct funktion. Finance Direct är en professionell service- och supportfunktion som hanterar ärenden inom ekonomi och redovisning och bidrar till att övrig verksamhet kan arbeta så friktionsfritt som möjligt. I rollen arbetar du i ärendehanteringssystem, med telefon, mejl och supportformulär.

Arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Stöd för interna kunder och medarbetare samt externa leverantörer gällande ärenden inom ekonomi och redovisning
- Hantera dagliga operativa frågor från kunder i linje med tjänstekatalogen
- Fördelning av inkommande ärenden till tilldelade ekonomiprocesser via ärendehanteringssystem

Arbetets omfattning:
Heltid
Start: 2017-04-03
Slut: 2018-02-28, med möjlighet till förlängning.
Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Magna, men arbeta ute hos Vattenfall i deras huvudkontor i Solna.

Kundföretaget
Vattenfall är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Din profil
Kompetenskrav
Du som söker har en ekonomiutbildning eller motsvarande erfarenhet och arbetat minst två år som redovisningsekonom eller redovisningsassistent. Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköpsprocessen i en större organisation och positivt är även om du tidigare arbetat i en servicefunktion. Startkt meriterande om du tidigare arbetat i SAP R/3 och Cognos. Krav på mycket goda kunskaper i både engelska och svenska. Meriterande med kunskap i danska, tyska och/eller finska.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du har stark drivkraft, ett stort engagemang och god förmåga att samarbeta. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och innehar en utpräglad servicekänsla.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024