OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbeskrivning
Är du en redovisningsekonom med några års erfarenhet och letar efter din nästa utmaning i arbetslivet? Är du ordningsam, driven och ansvarstagande samt har en förkärlek för siffror? Då kan detta vara ett jobb för dig! Vi söker just nu en redovisningsekonom med fokus på leverantörsreskontra till vårt huvudkontor i Alvik, Stockholm, som vill vara med och utveckla ett nytt, snabbväxande och kreativt företag.
Hur din roll kommer att vara
Som redovisningsekonom hos oss kommer du att ingå i företagets ekonomiavdelning och bland annat arbeta tillsammans med vår ekonomichef. Rollen passar dig som är lösningsorienterad och stimuleras av att bidra till förbättringsarbetet samtidigt som du själv utvecklas vidare i rollen. Du trivs i att jobba i en snabbväxande atmosfär med många kontaktytor. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:
Ansvara för fakturahantering, betalningar, påminnelse- och inkassohantering
Månadsbokslut: avstämningar och analys
Löpande redovisning
Inbetalningar och utbetalningar
Hantering avtalsregister inkl hyresavtal och delaktig i IFRS16 rapportering till moderbolag i Tyskland.
Ansvar för utveckling, effektivisering och automatisering av processer.
Vad vi vill att du har med dig
En akademisk examen i Ekonomi eller liknande, samt erfarenhet från en liknande roll.
Kunskaper i extern redovisning samt inom Excel och erfarenhet av att jobba med större flöden.
Vi arbetar idag med Oracle inom redovisning och har du erfarenhet från detta system eller liknande är det meriterande men inte något krav.
Du behärskar svenska och engelska väl i såväl tal som skrift.
Som person är du ordningsam, noggrann och lösningsorienterad.
Vi ser gärna att du har ett logiskt synsätt och triggas av att lära dig nya komplexa system.
Du trivs i en föränderlig miljö, samt är engagerad och driven.
Då arbetet ibland innefattar att kontakta kunder och leverantörer är det viktigt att du är serviceminded.
Vidare tror vi att du är prestigelös och bidrar till en positiv stämning i teamet.
Vad vi erbjuder dig
Från en unicorn till ett börsnoterat bolag, bli en del av vår framgångssaga
En internationell arbetsmiljö med spännande nationella och internationella projekt
En miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar
Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
Bra förmåner, allt från friskvårdsbidrag till förskottssemester
En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du har stor inverkan på vår fortsatta framgång
Vilka vi är
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 2.8 miljarder euro under 2020.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.