OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans inom Vitec Financial Services hanterar vi redovisning, controlling och lön för Vitecs dotterbolag. Det gör vi så att deras verksamheter ska fungera smidigt, för utan dem stannar många viktiga samhällsfunktioner. Vi fyller med andra ord en viktig roll.
Vill du arbeta med redovisning och controlling i en växande koncern? Trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i ett härligt team? Då kan det vara dig vi söker!
Vi erbjuder dig:
Ekonomiavdelningen på Vitec består idag av 30 personer fördelat på ett antal orter i Norden. Som redovisningsekonom hos oss blir du en del av team Financial Services Sweden där du kommer att ansvara för redovisningen i ett eller flera av våra svenska dotterbolag och vara delaktig i teamets övriga uppdrag.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Umeå, där du hittar 13 av dina ekonomikollegor vilka även jobbar med integration av förvärvade bolag, koncernredovisning och mycket annat spännande.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Bokslut, rapportering och finansiell controlling
- Stöd till dotterbolagens VD i framtagande av prognoser, simuleringar etc
- Deklaration av moms och AGA, skatteberäkningar och årsredovisningar
- Löpande redovisning och avstämningar
- Fakturering, kund- och leverantörsreskontra
- Utveckling och effektivisering av rutiner och processer
På Vitec har vi ett långsiktigt perspektiv i det vi gör vilket skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet. Vår gemensamma kultur är vår kompass i vardagen. Vi sätter ljuset på att produkterna är vår grund, att vi inte ska krångla till saker och att öppenhet och förtroende visar den bästa vägen till målet.
Vem är du då?
Som person är du engagerad, noggrann och strukturerad samt har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en naturlig fallenhet för siffror, förmåga att analysera och bedöma rimligheter men drivs också av en vilja att förstå och utveckla ekonomiska processer. För att bli lyckosam i rollen är du flexibel och prestigelös på ett sätt som gör att du ser viktigheten i alla arbetsuppgifter i uppdraget, du behöver också trivas i en föränderlig miljö.
Eftersom du kommer att ha kontakt med flera funktioner inom, men även utanför koncernen, ställer vi höga krav på din sociala förmåga kombinerat med en ödmjukhet i ditt sätt att agera. Har du dessutom humor passar du väl in i vårt team.
Vi söker dig som har:
- Akademisk examen med inriktning mot redovisning
- Goda kunskaper i Excel
- Några års erfarenhet av finansiell controlling, bokslutsarbete och löpande redovisning
Då Vitec är en nordisk koncern behöver du kunna uttrycka dig professionellt och ledigt i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du kommer garanterat att trivas hos oss om du söker en arbetsplats med god gemenskap, kompetenta ekonomikollegor och frihet under ansvar.
Låter det intressant?
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig chef Pia Höglund 070-817 78 38.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Tillsvidare, heltid
Placeringsort: Umeå
Sista ansökningsdag: 2023-01-06. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Om Vitec Financial Services
Vitec Financial Services är en del av Vitec Software Groups ekonomiavdelning och erbjuder redovisnings-, controller- och lönetjänster till våra dotterbolag i Norge, Sverige, Danmark och Finland.
Om Vitec Software Group
Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har 1300 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 1 571 miljoner kronor år 2021. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com (https://www.vitecsoftware.com/).