OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ta nästa kliv i karriären och ta dig an rollen som ekonomiansvarig på ett av Nordens ledande konsult- och utbildningsföretag. Kan det vara dig vi söker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Wenell Management grundades 1967 och är ett av Nordens ledande konsult- och utbildningsföretag som arbetar med att utveckla organisationer, grupper och individer genom utbildning och rådgivning. I dagsläget har de mer än 500 företag som kunder där flera av dem är stora börsbolag samt bolag med internationell verksamhet. De består av 18 stycken kompetenta medarbetare som tillsammans arbetar mot visionen För ett bättre samhälle i en snabbrörlig värld.
Kulturen på Wenell genomsyras av en familjär känsla där alla medarbetare besitter hög kompetens men också en prestigelös inställning där man alltid är redo att hjälpa till där det behövs. På kontoret placerat i Johanneshov erbjuds en dynamisk och inspirerande miljö där samarbete och kunskapsdelning mellan varandra ständigt uppmuntras.
För Wenells räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för ett konsultuppdrag i form av ett vikariat mellan perioden januari till september 2024. I rollen som ekonomiansvarig kommer du få ansvara för hela bolagets ekonomi samt ha ett nära samarbete med bland annat bolagets VD gällande det mesta som rör kontoret.
Du erbjuds
- Möjligheten att bredda din erfarenhet genom ett övergripande ansvar för ett framgångsrikt bolags ekonomi
- En företagskultur genomsyrad av värme, prestigelöshet och hög kompetens
- Ett ljust, högt beläget kontor med terass och utsikt över stora delar av Stockholm
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande redovisning
* Månadsbokslut och årsbokslut (K2)
* Moms- och skattedeklarationer
* Kontrollera och skicka in årsredovisningar och deklarationer (upprättas externt)
* Lönehantering, pension, ramar, försäkringar, förmåner
* Kund- och leverantörsreskontra
* Kontakt med revisor och myndighetskontakter
* Rapportering till Bolagsverket, Fora, SCB, Sv Näringsliv, m fl
* Attester och betalningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av redovisning och på så vis självständigt kan hantera alla arbetsuppgifter som rollen innebär
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Avslutad eftergymnasial examen inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av arbeta i Visma.net
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann, ansvarstagande samt mån om att leverera arbete med en hög kvalitet
- Prestigelös lagspelare som trivs med att samarbeta och arbeta nära tillsammans med andra kollegor
- Trygg i dig själv samt en ödmjuk och öppen inställning
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du läsa mer om Wenell? Klicka här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231