OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjÀnsten
Workaround befinner sig i en spÀnnande tillvÀxtfas och söker nu en redovisningsekonom som inte rÀds en utmaning. Du kommer att ansvara för att hÄlla hela ekonomifunktionen flytande tills att en ny ekonomichef tillsÀtts. För rÀtt person finns det Àven möjlighet att under konsultuppdraget delta i processen för Workarounds nya ekonomichef. Workaround Àr den första och största förmedlingstjÀnsten för kontor i Sverige och hjÀlper företag pÄ ett enkelt och smidigt sÀtt att hitta och jÀmföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats. Med sin nuvarande verksamhet i tre lÀnder och över 25 olika stÀder planeras expansion inom kort Àven till andra europeiska stÀder.
Detta Àr ett konsultuppdrag pÄ 3 mÄnader med chans till förlÀngning dÀr du blir anstÀlld av Wrknest men jobbar pÄ uppdrag ute hos vÄr kund. Starten Àr i mitten av juni.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att ha en viktig roll i företaget genom att ansvara för ekonomifunktionen med god support frÄn extern redovisningsfirma för att sÀkerhetsstÀlla att ekonomifunktionen flyter pÄ smidigt. Detta innebÀr bland annat att se till att löner och provision betalas ut, betala fakturor och moms och stÀnga bokslut. Rapportering, uppföljning och redovisning ingÄr Àven. Du kan jobba högt som lÄgt och rapporterar till bolagets VD och Àr van vid att tillhandahÄlla korrekt ekonomisk information konsekvent. Fler exempel pÄ arbetsuppgifter kan vara:
- Att organisera, planera, utföra och följa upp samtliga uppgifter relaterade till företagets finanser och bokföring/redovisning
- Att sammanstÀlla och presentera rapporter över försÀljning, fakturering, cash flow, likviditet och övriga rapporter
- Koncernredovisning samt arbete med deras utlÀndska konton gÀllande moms, redovisning och uppföljning
- Att attestera, godkÀnna och bokföra kundfakturor och leverantörsfakturor
Vi söker dig som har
- Ca 3-5 Ă„rs erfarenhet av arbete i en liknande roll
- En examen frÄn universitet/högskola, företrÀdesvis inom redovisning/bokföring
- Kompetens inom bokföring/redovisningsprinciper- samt processer
- Har goda kunskaper av excel och redovisningssystem
- BehÀrskar svenska och engelska i tal och skrift flytande.
Vi ser det som meriterande
- Att tidigare ha arbetat i eller mot en stor redovisningsfirma
Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som har en positiv attityd, Àr strukturerad och analytisk. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Ăvrig information
Start: Mitten av juni
Plats: Stockholm, Medborgarplatsen
Omfattning: 40h/v
AnstÀllningsform: Konsultuppdrag pÄ 3 mÄnader med chans till förlÀngning
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Workaround hjÀlper sedan 2015 företag att pÄ ett enkelt och smidigt sÀtt att hitta och jÀmföra flexibla kontorslösningar via en digital marknadsplats, vi vill helt enkelt minimera lediga kontorsytor. Vi Àr den första och största förmedlingstjÀnsten för kontor i Sverige. Företaget har kontor i Stockholm men Àven verksamhet i Tyskland och NederlÀnderna utanför Sverige. Givet en snabb tillvÀxt för bÄde bolaget och branschen planeras expansion till andra europeiska stÀder inom kort.