Redovisningsekonom - Tjintokk KB

Redovisningsekonom - Tjintokk KB

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning söker vi nu:

Tjintokk KB erbjuder en arbetsplats i vackra Slagnäs med närhet till natur och rekreation.

Just nu söker vi ytterligare en redovisningsekonom till vårt team på ekonomiavdelningen. Avdelningen består i dagsläget av totalt fem medarbetare. Vi har ett tätt samarbete med varandra och agerar stöd till andra avdelningar. Som redovisningsekonom hos oss kommer du att ha en viktig roll i att arbeta med ständiga förbättringar och kvalitetssäkring inom ditt ansvarsområde. Du kommer att ansvara för företagets löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra m.m.

Vi erbjuder dig en självständig, utvecklande och varierad roll med eget redovisningsansvar i en spännande bransch.

Om koncernen

Tjintokk är ett av Sveriges största biltestföretag med ca 400 anställda under högsäsong. Testerna utförs framförallt under vinterhalvåret. Verksamheten består huvudsakligen av drift av testanläggningar, testning av bilar och bilkomponenter, bevakningstjänster samt hotellverksamhet.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom på Tjintokk KB kommer du att ingå i ekonomiavdelningens team, och ha redovisningsansvar för Tjintokk KB samt ytterligare något av koncernens sju dotterbolag.

Som ansvarig för företagets bokföring ska du hantera den löpande bokföringen, inklusive anläggningstillgångar, kostnadsställen, kund- och leverantörsreskontra samt in- och utbetalningar.

I rollen är du självständigt ansvarig för att upprätta bl.a. månads- och kvartalsbokslut och spelar en viktig roll i företagets årsbokslutsarbete. Utöver detta ansvarar du för momsdeklarationer och är drivande i företagets budgetprocess. Även analys och prognostisering ingår i arbetsuppgifterna.

Din bakgrund/dina egenskaper

Vi söker en redovisningsekonom som har några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Vi ser även att du har erfarenhet av affärssystem och goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

Du uttrycker dig obehindrat på svenska och känner dig bekväm med att kommunicera på engelska. Har du jobbat i Hogia Affärssystem ser vi det som en fördel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du är ordningsam och analytisk med ett öga för detaljer. Du är självgående men också en värdefull lagspelare som alltid arbetar för att gruppen ska lyckas tillsammans. Du tar ansvar för dina arbetsområden och är van att arbeta mot deadlines.

Vad vi kan erbjuda dig

Vi erbjuder kompetensutveckling i form av utbildningar och lärande i arbetet. Du har även möjlighet till distansarbete någon dag i veckan samt flexibel arbetstid. Vi arbetar aktivt för att våra arbetsplatser ska ha en arbetsmiljö som är trygg, jämställd, utvecklande och rolig.

Vi satsar på friskvård och erbjuder friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. Vi erbjuder hälsosamtal och privat sjukvårdsförsäkring.

Information och kontakt

Tycker du att detta låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss. Vi genomför löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Tjänsten avser heltid och med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal, Unionen (Visita).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024