OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Syntune AB är ett företag som utvecklar och säljer halvledarlasrar för fiberoptisk kommunikation.Företaget har bedrivit verksamhet sedan 2003 och har i dagsläget ett trettiotal anställda.Till kontoret i Kista, Stockholm söker vi nu en redovisningsekonom/administratör som vill fortsätta att växa med företaget.Tjänsten kommer att inledas som ett konsultuppdrag via Amendo, men för rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning hos Syntune. Tjänsten Du kommer att ha en bred roll med stort ansvar för företagets ekonomi- och administrationsfunktion.Tjänsten innefattar löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar samt periodiseringar och månadsbokslut.Vidare sköter du skatt- och momsredovisning och årsredovisning.Du ansvarar även för inköp av kontorsmaterial, viss logistik, rapportering till SCB samt övriga kontorsgöromål.Du rapporterar till företagets ekonomichef som du även kommer att ha ett mycket nära samarbete med.Tjänsten är på heltid.Din erfarenhet/personlighet Vi ser gärna att du har eftergymnasial ekonomisk utbildning samt några års erfarenhet från ovanstående uppgifter, t ex från en bred ekonomiassistenttjänst alternativt redovisningsekonom.Företaget är relativt litet och vi söker därför en flexibel person som trivs i en bred roll, där arbetsuppgifterna är omväxlande och kan variera från dag till dag. Som person är du mycket ansvarstagande samt har förmåga att prioritera och arbeta självständigt.Du är en positiv och social individ som ser fördelarna med det mindre bolaget. Du har god datorvana och har du erfarenhet från ekonomisystemet SPCS ses detta som meriterande.Du talar god svenska och uttrycker dig flytande på engelska i tal och skrift. Ansökan Välkommen med din ansökan snarast då intervjuer sker löpande.Du söker tjänsten online på www.amendo.se.