OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut.
Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovisning
Du blir en bärande del i ekonomiteamet vars styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid och i inledningsskedet ser vi att arbetet utförs på plats i Bjärtrå.
Efterhand är det möjligt att kombinera med delvis arbete på distans.
Kvalifikationer och egenskaper
Som person är du positiv, noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär en del kontakt med både interna och externa parter. Du värdesätter att arbeta i en dynamisk företagskultur och uppskattar nya utmaningar. Du är självgående och tar ansvar för att leverera resultat i tid.
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat något år som redovisningsekonom eller controller. Du har ett intresse och kunskap inom excel och det är meriterande om du tidigare arbetat med importmoms samt Alkoholskatt.
Det är fördel om du har erfarenhet av att arbeta i:
- Kassasystemet Ancon
- Fakturasystemet Medius Go (Ascendo)
- Visma Business
Om företaget
Vår kund är High Coast Distillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta Thomas Nygren via e-post: thomas.nygren@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!