Redovisningsekonomer till Solna

Arbetsbeskrivning

-uppföljning, rådgivning och utveckling av redovisningsområdet Vi söker två redovisningsekonomer till styrningsprocessen på Kronofogdens nya huvudkontor i Solna.Kronofogden blir en självständig myndighet den 1 januari 2008.Därför skapar vi ett nytt huvudkontor för att leda och styra verksamheten som omfattar 2500 medarbetare i hela landet.Kronofogdens uppgift är att fastställa och driva in obetalda fordringar.Vi arbetar också med skuldsanering av överskuldsatta samt förebyggande så att alla medborgare får tillräckliga kunskaper för att undvika skuldfällor.Vårt mål på lång sikt är att halvera antalet skuldsatta i samhället.Det gör vi genom att arbeta lösningsinriktat och rättssäkert.I grunden handlar det om att bidra till ett samhälle där alla vill göra rätt för sig.Ditt nya jobb innebär att löpande följa upp och analysera redovisningens kodplan i berörda system.Du ska samordna och upprätta finansiella delar i årsredovisning och delårsrapport.I arbetet ingår också att rapportera prognoser till myndighetens ledning och till andra myndigheter, bl.a. Ekonomistyrningsverket och Konjunkturinstitutet.Du kommer att ge rådgivning och stöd inom redovisning främst till controllers och budgetansvariga i verksamheten.Vidare kommer du att vara huvudkontorets kontaktperson gentemot ekonomi- och lönesektionen inom verksamhetsstöd.Du följer utvecklingen inom redovisningsområdet som rör lagstiftning och praxis samt relevant normgivning inom beskattningsområdet.Vi söker dig som .har en högskoleexamen med minst 60p inom ekonomi med inriktning mot redovisning .har minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisnings-, uppföljnings-och bokslutsarbete .är mycket van att arbeta i Microsoft Office och särskilt i Excel .är resultatinriktad och har stor egen drivkraft .har förmåga att planera och prioritera .har god beslutsförmåga vid tolkning och bedömning av ekonomiska och juridiska regelverk .kan hantera hög arbetsbelastning .är tydlig och pedagogisk i ditt sätt att kommunicera, både i tal och skrift .är öppen och har förmåga att skapa kontakter samt samarbeta med olika personer .är utvecklingsorienterad Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av arbete med affärssystem eller redovisningssystem.Erfarenhet av statlig redovisning, skatterätt eller statistisk metod är också meriterande. Om du har frågor kan du kontakta: Kontaktpersoner:

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogdemyndigheten
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 december 2007
  • Ansök senast: 31 december 2007

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

.
., .

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024