OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en redovisningskonsult till BusniessEconomics i Luleå!
BusniessEconomics är mer än bara en redovisningsbyrå i Luleå. Vi är en flexibel redovisningsbyrå som erbjuder unika lösningar skräddarsydda för företag och arbetar med både små och medelstora företag i olika branscher över hela Sverige och gör det vi är bäst på.
Företaget tummar aldrig på kvalité och service och är helt enkelt företagarens bästa vän inom redovisning, lön, rådgivning och skatt, vilket innebär att kunden kan känna sig trygg med att överlämna hela eller delar av ekonomifunktionen till oss. Vi har lång och gedigen erfarenhet i branschen och är vi medlemmar i branschorganisationen FAR.
Vi arbetar med moderna IT-system och effektiva processer i en kombination av personlig service och har alltid kunden i fokus oavsett storleken på företaget. I vårt nätverk finns expertkompetens inom redovisning, rådgivning och skatt.
Om tjänsten:
Som redovisningskonsult så arbetar du med flera olika kunder samtidigt. Vi arbetar med både små och medelstora företag och våra kunder finns i dagsläget från Gällivare i norr till Göteborg i söder. Vi värdesätter om du är van att arbeta med löpande redovisning och bokslut i första hand. Önskemål att du även kan arbeta med deklarationer och rådgivning längre fram.
Du har möjlighet att utvecklas i din roll och i dina arbetsområden. Vi erbjuder kompetensutveckling och utgår utifrån de behov och önskemål som finns.
Arbetsplatsen:
BusinessEconomics har sitt kontor på Sandviksgatan i Luleå där du kommer att ha din arbetsplats men det finns även möjlighet att arbeta vissa tider hemifrån.
Vem är det vi söker:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom. Du kommer att arbeta tätt i ett team där det är viktigt att du är rätt person för oss. Du kan hantera olika kunder och arbeta med dem samtidigt. Som person är du stresstålig, flexibel och kan bemöta alla olika typer av kunder.
Utbildning/Krav:
• Utbildad redovisningsekonom
• Minst två års erfarenhet inom yrket och gärna inom byråverksamhet
• Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
• Löpande redovisning/bokföring
• Skatter och momsdeklarationer
• Bokslut/årsredovisning
• Enklare rådgivning
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbeta med flera olika kunder samtidigt.
• Vi ser gärna även att du ganska snabbt kan vara självgående i din roll hos oss.
Om anställningen:
Vi anställer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har några frågor så är du välkommen att höra av dig till Åsa Ludvigsson, ansvarig rekryteringskonsult, Nordisk Kompetens. Tfn 073-0730400 eller mejla asa@nordiskkompetens.se