Redovisningskonsult

Arbetsbeskrivning

Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se


Gillar du att arbeta i en miljö som präglas av nära relationer till dina kunder och kollegor. Kliar det i fingrarna när du ser en ineffektiv process? Nu söker vi på Azets redovisningskonsulter till kontoret i Solna! 

Här kommer du bland annat hantera mycket inom det legala området samt få möjlighet att utvecklas inom exempelvis bokslut och årsredovisningar. Mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien vilket innebär att du kommer fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning till kunderna. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!

I rollen som redovisningskonsult på Azets kommer du ha en viktig funktion då du kommer vägleda, stötta och utveckla dina kunder. Hos oss på Azets får du en stor plattform och stora utvecklingsmöjligheter. På Azets får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, redovisning och rådgivning till kund. Vi är ett glatt gäng som stöttar varandra under våra arbetstoppar och drivs av att vara de bästa stödet för våra kunder. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system. 

Rollen innehåller:

Ansvara för din kundrelation
Rådgivning
Balansavstämningar
Momshantering
Månads/period rapportering
Årsredovisning
Deklarationer
Analys och kvalitétskontroll
Starta upp nya kunder
Stötta dina kontaktpersoner i Rumänien som utför mycket av det löpande arbetet
Hantera kontinuerlig problemlösning och utveckling av befintliga processer
Som redovisningskonsult på Azets har du tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår egen utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Vi kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.

Hos oss värdesätter vi starkt vår kultur och du kommer trivas hos oss om du drivs av att skapa goda relationer och har lätt för att skapa och arbeta utefter tydliga strukturer. Utöver det behöver du gilla att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och vara van vid att ha kunden i fokus.

Vi har internationella kunder och därför kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska. För denna roll behöver du kunna hantera rapportering, avstämningar, momsredovisning samt årsredovisning och inkomstdeklaration.

Som person är du samarbetsorienterad och gillar att, tillsammans med dina kollegor, nå uppsatta mål. Utöver det behöver du vara den som utmanas av att hitta lösningar i komplexa situationer.

Intresserad?

Har du frågor eller funderingar? Kontakta Jacob Good på jacob.good@azets.com. Intervjuer sker löpande. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2020
  • Ansök senast: 30 mars 2020

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Redovisningskonsult - Extra

Redovisningskonsult - Extra

3 oktober 2024

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

Kundansvarig redovisningskonsult, Järfälla

2 oktober 2024