OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se
Vi letar efter dig som vill arbeta tillsammans med oss för att ligga i framkant på marknaden gällande rådgivning och ständigt ha de bästa processerna satta för våra kunder. Hos oss får du arbeta med det du tycker är roligast, så att våra kunder kan fokusera på det de är bäst på.
Tillsammans med det närmsta teamet på 7 stycken redovisningskonsulter tillhör du vår Internationella avdelning med cirka 18 anställda. Vi har en nära och speciell relation till våra kunder där de har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på våra kunskaper. Vi förväntas vara kundens experter och förtroendet för oss som rådgivare och bollplank är stort. Du kommer hantera kunder från varierande branscher där alla har olika typer av behov. Detta gör att att du ständigt möts av nya frågeställningar vilket ger dig stor utvecklingspotential.
Vårt team besitter blandad senioritet och kunskapsutbytet oss emellan är högt. I din roll har du eget ansvar för dina kunder, där mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien och du säkerställer kvalitet och leverans. Hos oss är du en självständig och proaktiv rådgivare för kunderna och tillsammans med dem utvecklar du deras affär. Du utför bland annat avstämningar, rapporteringar, inkomstdeklaration, årsbokslut och kvalitetssäkring. I rollen stöttar du självklart även andra kollegor.
Hos oss kommer du att få arbeta med kvalitativ redovisning och rådgivning med fokus på automatisering. Vi på Azets erbjuder ett ständigt utvecklande arbete där vi fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Hos Azets har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion! Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden.
För att lyckas i rollen:
Vi arbetar nära varandra men även våra kunder och du förväntas bidra till ett gott samarbete
Då det är ett högt informationsflöde är förmågan att fokusera på det långsiktiga målet viktigt
Att planera och organisera din dag är en självklarhet för dig
Vi är intresserade av dina inputs och din förmåga att ta ägandeskap
Du har en bakgrund inom redovisning och är självgående gällande avstämningar, rapportering, årsbokslut, årsredovisning och inkomstdeklaration
Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska och svenska
Du har en god förmåga att konsultera och kommunicera med kunder
Har du tidigare erfarenhet av internationella kunder eller specialkompetens inom exempelvis moms och skattefrågor är detta mycket meriterande
Då vi arbetar i en föränderlig miljö vill vi att du ska vara ivrig på att få lära dig nytt samtidigt som du vågar utmana det befintliga.
Låter det intressant?
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Mika Grujcic på mika.grujcic@azets.com alternativt Cecilia Jerresand på HR cecilia.jerresand@azets.com. Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta de via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046