OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund är ett internationellt teknikbolag som erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster till sina kunder och deras verksamheter. Företaget har sitt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Just nu är företaget i behov av en redovisningskonsult. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå till och med årsskiftet 2021/2022.
Din roll
I rollen som redovisningskonsult hos vår kund kommer du att vara en del av redovisningsteamet och rapportera till redovisningschefen. Detta är en bred roll där du kommer ha många ansvarsområden samt mycket olika kontaktytor, både internt och externt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvara för all löpande bokföring
- Arbeta med, och rapportera kring, månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning
- Arbeta med leverantörs- och kundreskontra, moms och skatteregistreringar samt likvidering av bolag
- Hantering och administration av löner och utgiftsrapporter
- Delta i förbättringsarbeten och implementering av nya processer
- Utgöra kontaktperson för externa partners i olika delar av världen
- Mycket kontakt med HR, Payroll och Legal angående personalfrågor, lön, uppstart och likvidering av bolag mm
- Övriga administrativa arbetsuppgifter
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller liknande och flera års erfarenhet av redovisning. Du är självständig vad gäller årsbokslut och årsredovisning enligt K3 och IFRS. Vidare är du flytande i engelska och svenska vad gäller tal och skrift. Vi ser också att du har erfarenhet av Aaro, Hyperion eller liknande rapporteringssystem.
Då du i denna roll kommer ha kontakt med många interna och externa partners i olika delar av världen så är det viktigt med bra kommunikationsförmåga och förståelse för kulturella skillnader. Företaget du kommer arbeta hos befinner sig i ständig förändring och expansion och därför är det viktigt att du är anpassningsbar och trivs i ett högt tempo. Du har god systemvana vilket kommer underlätta i det byta av ERP-system som företaget står inför. Att vara noggrann och analytisk i arbetet är för dig en självklarhet. Vidare tar du dig an arbetet på ett prestigelöst sätt och trivs bra med att arbeta både självständigt och i team med andra.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +4672 253 92 53. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)