OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om INEA
2016 bildades INEA av Niclas Folkesson och Annsofie Isaksson. Båda med visionen om att bilda ett bolag för Entreprenörer som vill utveckla sina bolag.
INEA är ett företag med fokus på redovisning och rådgivning inom ekonomi och bolagsstyrning. Våra kunder är små och medelstora ägarledda företag som har ambitionen att växa med sina bolag eller har vuxit en bra bit och ska vidare till nästa nivå.
Som egenföretagare står man ofta ensam i många frågeställningar. Du ska vara flexibel, kunna allt från a till ö inom ditt gebit och kombinera arbetet med familjen och egentid. Många bollar ska vara i luften samtidigt och drömmarna ska förverkligas. Målen är olika utifrån vart vi är påväg och hur gamla bolagen är och frågeställningarna förändras. Det är det här vi på INEA hjälper våra kunder med. Genom att automatisera och digitalisera företags bokföring får ni de mer tid över för att få en överblick på hur företaget går. Ekonomiskt stöd omgående kan vara helt avgörande under företags tillväxtresa.
Mer om tjänsten
I rollen som redovisningskonsult hos INEA har du ansvar för ett antal kunder för vilka du sköter delar av, eller hela ekonomiflödet. Från fakturahantering och kontering till årsbokslut och deklarationer. .
I dina arbetsuppgifter ingår det att du bland annat hjälper dina kunder med:
- Löpande redovisning
- Leverantörsreskontra
- Lön
- Kundreskontra
- Periodiseringar
- Rot och Rut avdrag
- Kontoavstämningar
- Moms-, arbetsgivar- och skattedeklaration
- Månads-, kvartals- och årsbokslut
- Årsredovisning
- Utveckling och effektivisering av rutiner och arbetsmetoder i redovisningsfunktionen
Meriterande om du har erfarenhet av:
- Kassaflöde
- Årsredovisning
- K2 och K3 regelverk
- Budget
Din profil
Vi ser att du som söker denna tjänsten har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna från miljöer med olika kontakter eller från en annan redovisningsbyrå. Du är trygg och självgående i såväl löpande redovisning som upprättande av bokslut. Vi tror också att du har erfarenhet och intresse av att arbeta i olika ekonomisystem samt utveckla arbetssätten i dessa.
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en mindre organisation i ett expansivt skede. Som person är du nyfiken, driven och tar initiativ till att lösa uppgifter och problem. Du gillar att ta ett stort ansvar i arbetet både för företaget och för din egen utveckling. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och ser förbättringsarbete och förändring som något självklart och positivt.
För att trivas hos INEA är det av betydelse att du är noggrann och ambitiös. Du är angelägen om att leverera med kvalitet och har ett mindset präglat av professionalism och service. Du är van vid, och uppskattar en tämligen lugn atmosfär och har inget emot att arbeta självständigt. Vidare så pratar du flytande svenska och engelska och har en god administrativ vana.
Vi ser fram emot att träffa dig
Låter detta som ditt drömjobb vill vi gärna att du hör av dig så fort som möjligt. Skicka en kort och trevlig presentation där du berättar varför just du är den rätta för oss.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar INEA med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 25 februari 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.
Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.