OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
Vi söker dig med några års erfarenhet inom redovisningsområdet och som vill arbeta på ett modernt, väletablerat outsourcingföretag som ständigt strävar mot förbättringar och att ligga steget före. Här på Azets erbjuder vi dig en utvecklande roll där du en del av ett gäng med stor teamspirit och får en engagerad chef.
I rollen som Redovisningskonsult ansvarar du tillsammans med andra för våra stora kunder och du säkerställer kundens nöjdhet genom att arbeta utifrån Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system som verktyg. Du tillhör ett kundteam där du har ansvar för redovisningsprocessen, säkerställer kvalitet samt bidrar till utvecklingen av redovisningsprocessen och kundrelation. Du kommer att fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning till kunderna då det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien.
Här på Azets finns stora utvecklingsmöjligheter. Vårt mål är att kontinuerligt förbättra och utveckla vår tjänst och oss själva för att ge den bästa möjliga servicen och kompetensen inom redovisningsområdet till våra kunder. Du kommer i denna roll ha stor påverkan på vår fortsatta digitaliseringsresa där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet.
Arbetet innebär bland annat
Bokslutsarbete, månads och årsbokslut
Finansiell controlling
Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
Granskning av andras arbete
Det vi behöver från dig är
Minst 2-3 års erfarenhet inom redovisning samt att du har ägt egna kunder
du brinner för den rådgivande rollen inom redovisning
du har lätt för att lära dig ny teknik
flytande i svenska och engelska
Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt eller processer där du även har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer.
Det är meriterande om du har
arbetat i Visma Business
erfarenhet från att arbeta som redovisningskonsult
Om oss
Azets hjälper företag med allt inom outsoursing av lön, HR, ekonomi samt rådgivning och interimslösningar. Hos oss värnar vi om work life balance för våra medarbetare. Vi har sett värdet i att kunna erbjuda mer flexibilitet och genom vårt koncept Smarter Working har du möjlighet att arbeta både från kontoret och hemma. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt.
Låter det intressant?
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Olgemar johanna.olgemar @azets.com eller Erica Lander, HR Business Partner, erica.lander@azets.com. Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta de via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046