OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig inom redovisning och bokslut och skulle vilja utvecklas med att arbeta med budget och uppföljning? Trivs du i ett utåtriktat arbete med fantastiskt trevliga och kompetenta kollegor i en trygg och stabil organisation som tar ansvar?
Vår uppdragsgivare är ett stort bolag inom fastighetsbranschen som önskar rekrytera en passionerad redovisningsekonom/ekonomiskförvaltare som älskar klassisk redovisning och kan göra självständiga bokslut men som även skulle uppskatta att få arbeta med budget, analys och ekonomisk uppföljning. Tjänsten passar en utåtriktad person som trivs med kundkontakter och som uppskattar en stor variation av kvalificerade arbetsuppgifter
Låter detta som något för dig? Vi gör urval löpande varmt välkommen med din ansökan snarast. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Självklart erbjuds möjlighet till hybridarbete.
Om tjänsten
Som ekonom ingår du i ett team på 8 st ekonomer där du självständigt kommer att vara ansvarig för ett antal bostadsrättsföreningars redovisning. En stor del av tjänsten arbetar du med det klassiska redovisningsarbetet inklusive bokslut men i din tjänst ingår även arbete med budget, analysarbete och rådgivning för att utveckla våra kunders ekonomi och stärka organisationens affär.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vad händer med föreningens ekonomi om räntorna stiger? Har vår förening rätt avgiftsnivå? Varför har vår förening högre elkostnader än andra föreningar och hur kan ni hjälpa oss på bästa sätt för att minska kostnaderna? Det är exempel på frågor som kan ställas till dig.
Du vet hur viktigt det är att lämna skattedeklarationer i tid och vilka underlag revisorn kräver. Du förstår bokslutprocessen och gör årsredovisningar för dina kunder likväl som du arbetar med budgetar och fungerar som ekonomiskt bollplank. Vidare deltar du även i utvecklingsprojekt, specialistuppdrag och utredningar. För rätt person finns även möjlighet att arbetat med utbildning inom BRF-ekonomi. Du planerar du ditt arbete självständigt och har möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
I tjänsten ingår frekventa kontakter med både kunder och förvaltare.
Visst låter det spännande!
Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen är du duktig inom redovisning, har ett intresse för arbete med budget och ekonomiuppföljning/utredning samt trivs i ett utåtriktat arbete. Du kan tolka och göra analyser av siffror och trivs i en rådgivande roll. Du är självgående, strukturerad och trygg med att möta nya människor, som du på ett naturligt sätt bygger framgångsrika samarbeten med.
Du kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna matchar leveransen Slutligen förutsätter rollen att du är kvalitetsmedveten. Hos oss innebär det att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger även stor vikt vid att dessa efterlevs.
• Du behärskar självständigt att sköta kvalificerad löpande redovisning inklusive bokslut.
• Du har några års erfarenhet av BRF-ekonomi alternativt har du en bakgrund från redovisningsbyrå och är van med ett kundinriktat arbete
Vidare är du en van användare av Excel samt att det är meriterande med erfarenhet av Unit4.
Om verksamheten
Tjänsten är en rekrytering till ett stort fastighetsbolag med flera kontor runt om i Stockholm. Mer information fås vid intervju.