OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Avantia Finans & Redovisning AB startade sin verksamhet år 2011. Vi hjälper mest små och medelstora företag och utför allt från löpande bokföring, löneadministration, bokslut, årsredovisningar, bolagsbildningar, avtal, rådgivning, deklarationer m.m. Vi är två Auktoriserade Redovisningskonsulter(SRF) på byrån idag och behöver ytterligare förstärkning till vår organisation.
Vi söker en redovisningskonsult till vårt kontor i centrala Helsingborg. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå eller är nyligen utexaminerad.
Du har en ekonomisk utbildning som KY, YH eller liknande.
Arbetsuppgifter
- Löpande bokföring
- Skatteredovisning
- Löneadministration
- Upprätta bokslut
- Årsredovisningar
- Inkomstdeklarationer, mm
Utbildning/Erfarenhet
Kunskap inom officepaketet och övriga redovisnings- och administrationsprogram samt lätt att utrycka dig i både tal och skrift på svenska, men även gärna på engelska. Kunskaper i Visma Byråstöd är meriterande
Personliga egenskaper
Vi tror att du är en utåtriktad person som gillar kundkontakt och drivs av att vilja hjälpa kunder på bästa sätt. Du tar gärna till dig nya arbetssätt och har inget emot att själv vara med och driva förändringsarbetet. Du är intresserad av IT och nya tekniska lösningar. Du bör vara noggrann, ansvarstagande, strukturerad och ha god social kompetens. Det är viktigt att kunna skapa ett förtroende mellan dig och kunder och kollegor.