Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.

Azets växer och nu söker vi dig som vill arbeta med en av våra största kunder! I denna roll kommer du att vara leveransansvarig för leverantörsreskontra för en av våra största kunder.

Vi arbetar processorienterat, så du blir en del av ett team som fokuserar på leverantörsreskontra och där stor del av leveransen sköts via vår nearshoringlösning. Det innebär att rollen innefattar samordning/koordination av leveransen internt, gentemot övriga konsulter som arbetar mot kunden, samt tät kontakt med kunden. Vidare kommer du i viss utsträckning arbeta med att utveckla och se över våra processer samt att bidra till framdrift i kunduppdragen med förbättringar och automatiseringar. Även kvalitetssäkring av ditt eget, men även dina kollegors arbete, kommer vara en stor del av dina uppgifter. Hos oss finner du ett spännande arbete i en miljö där du ständigt utvecklas tillsammans med dina kollegor, här är ekonomifunktionen kärnverksamheten där din kunskap och erfarenhet är det som skapar värde.

Vi i teamet är alla ekonomer, här finns goda möjligheter att utbyta kunskap och för dig att göra framsteg i din karriär! Hos oss på Azets har vi en god stämning, stöttande kollegor, hög kompetens och ett engagemang där vi drivs av att prestera tillsammans. Azets är en av de ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Vår mission är att med stöd av en av marknadens bästa outsourcingplattformar, utveckla anpassade lösningar tillsammans med våra kunder och visa vad en modern ekonomifunktion kan vara. Du kommer att tillhöra affärsområdet Accounting som främst arbetar mot större bolag och koncerner.

På Azets har du bland annat tillgång till Azets utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling och då vi har ett stort utbud av kunder i olika branscher och storlekar får du möjlighet till variation, stöttning av kollegor och utveckling.

Arbetsuppgifter:

Leverantörsreskontra
Support till nearshoring personal i löpande reskontraarbete
Processansvar och löpande bidra med förbättringar
Leveransansvarig i dialogen med kund och utveckling av kunduppdraget tillsammans med ditt team
Arbete med inkassokrav och eventuella KFM-ärenden
Framtagande av KPIer för rapportering till kund
Deltagande i driftmöten med kund
Kvalitetssäkring
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor på Kungsholmen där du bidrar med rådgivning och säkerställer goda relationer.

Vem är du?

Har ett par års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, inklusive EFH
Affärsmässig och trivs att arbeta i en roll där du får skapa goda relationer med kunder
Trivs i en tempofylld och omväxlande miljö med stort egenansvar
Noggrann, ansvarsfull och proaktiv
Van vid att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar
Värdesätter kvalitet och är en lagspelare med modernt arbetssätt som sprider positiv energi
Talar och skriver svenska och engelska flytande
För att du ska lyckas i rollen som Redovisningskonsult hos oss ser vi att du har god erfarenhet av leverantörsreskontra. Vi ser även att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning. Du har en hög IT-mognad, är van användare av Excel och meriterande är erfarenhet av EFH systemen DCE och Proceedo samt ekonomisystemet Visma Business och Visma Control eller andra större ekonomisystem.

Då vi arbetar i en föränderlig miljö vill vi att du, så som vi i teamet, är självständig, proaktiv och lösningsorienterad. Har du även arbetat i större företag där du fått inblick i att arbeta processorienterat, kanske arbetat som Redovisningskonsult tidigare eller kommer från en redovisnings- eller revisionsbyrå? Då är det mycket meriterande.

Intresserad? Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Fredrik Johansson på 010 141 20 52 eller fredrik.johansson@azets.com Vi kallar till intervjuer löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelina Bengtsdotter

David Faasth

Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sverige Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillvidare
  • Publicerat: 22 juni 2017

Besöksadress

LINDHAGENSGATAN 94
None

Postadress

La Cours gatan 6
Helsingborg, 25231

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

21 november 2024

Junior Group Accountant

Junior Group Accountant

21 november 2024

21 november 2024